دیدار و گفتگوی وزرای خارجه ایران و لبنان در جده

دیدار و گفتگوی وزرای خارجه ایران و لبنان در جده
چهارشنبه 26 مهر 1402 - 22:30

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده، با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان دیدار و‌ گفتگو کرد.

العالم - ایران

امیرعبداللهیان با اشاره به جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان غزه گفت، این جنایت هولناک، احساسات جهانیان را جریحه دار کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان نشست امروز جده و مواضع اعلام شده در حمایت از فلسطین و مردم بی دفاع غزه را، حامل پیامی قوی به رژیم صهیونیستی و حامیان آن دانست.

امیرعبداللهیان افزود آمریکا در کنار دعوت دیگران به خویشتنداری، با تمام توان در کنار رژيم صهيونيستی ایستاده است. وی سفر بایدن رئیس جمهور آمریکا به تلاویو در شرایط کنونی و پس از جنایت جنگی صهیونیست‌ها در بیمارستان غزه را تحریک آمیز توصیف کرد و افزود در چنین شرایطی در هر لحظه امکان توسعه دامنه جنگ و وقوع شرایط غیرقابل کنترل در منطقه وجود دارد.

عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم تقویت اقدام جمعی کشورهای اسلامی برای پایان بخشیدن به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، نشست امروز جده را گامی مثبت در مسیر اعلام موضع منسجم کشورهای اسلامی در حمایت از قضیه فلسطین و ساکنان مظلوم غزه دانست.

پربیننده ترین خبرها