غزه؛ مقاومتی استوار با وجود سیزده روز کشتار 

پنج‌شنبه 27 مهر 1402 - 15:19

درحالی که رسانه های عبری از آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به غزه خبر می دهند،  تعداد قربانیان تجاوز این رژیم به غزه در سیزدهمین روز خود به 3478 شهید و بیش از 12500 زخمی رسیده است. 

العالم - فلسطین

این درحالی است که همزمان، مقاومت فلسطین در پاسخ به هدف قرار دادن غیرنظامیان از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه، سرزمین های اشغالی را هدف حمله موشکی و خمپاره ای قرار داده است.

وزارت بهداشت فلسطین براساس آخرین آمار خود گفته است که حدود 1300 پیام مبنی بر مفقود بودن شهروندان فلسطینی در زیر آوارها از جمله 600 کودک دریافت کرده است و احتمال وجود افراد زنده در زیر آوارها وجود دارد اما دسترسی به آنها با دشواریهای زیادی روبرو است.

هنوز آمار شهدای کشتار در بیمارستان المعمدانی به طور کامل مشخص نشده بود که گزارش ها از جان باختن بیش از 470 نفر دیگر و زخمی شدن نزدیک به 350 نفر در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه رسید. حال 28 نفر از زخمی ها نیز وخیم گزارش شده است.

رژیم صهیونیستی طی دیروز و شب گذشته تا صبح امروز از جمله یک خانه در شرق جبالیا، یک مسجد در مجاورت برج های مسکونی در اردوگاه النصیرات و یک مدرسه را که در آن آوارگان پناه برده بودند، بمباران کرد.

صبح امروز نیز دو برج الزهراء در غزه هدف بمباران قرار گرفت و خبرها از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر خانیونیس و رفح نیز حکایت دارد.

در پاسخ به این جنایت ها، مبارزان فلسطینی در طول 13 روز اخیر تجمع نظامیان صهیونیست و پایگاههای نظامی آنها و نیز شهرها و شهرک های صهیونیست نشین در اطراف نوار غزه از جمله ناحل عوز، کیسوفیم، نیریم، زیکیم، ریعیم، العین الثالثه، سدیروت، عسقلان و در عمق سرزمین های اشغالی از جمله تل آویو و قدس اشغالی و فرودگاه بن گورین را هدف حملات موشکی و خمپاره ای خود قرار داده اند.

پربیننده ترین خبرها