مخالفان نتانیاهو: عملیات حماس یک غافلگیری اطلاعاتی کامل بود/ نتانیاهو از ترس محاکمه در حال از بین‌بردن مدارک است

مخالفان نتانیاهو: عملیات حماس یک غافلگیری اطلاعاتی کامل بود/ نتانیاهو از ترس محاکمه در حال از بین‌بردن مدارک است
يکشنبه 30 مهر 1402 - 11:33

جنبش دموکراتیک مدنی در فلسطین اشغالی نتانیاهو را به تلاش برای از بین بردن شواهد متهم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

یک جنبش در رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو را متهم کرد که برای فرار از مسئولیت عملیات طوفان الاقصی (عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی در 16 مهر) اسناد و مدارک را سوزانده و شواهد را از بین برده است.

این اتهام را "جنبش دمکراتیک مدنی" طی نامه ای به مشاور قضایی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

این جنبش از ابتدای سال جاری در جریان تظاهرات علیه نتانیاهو فعال بوده و طی پیامی در حساب رسمی خود در فیس بوک، عملیات حماس را یک "غافلگیری اطلاعاتی و عملیاتی کامل" توصیف کرده است.

این جنبش افزود: بر اساس گزارش‌های مختلف شوک شدیدی که در «شنبه سیاه» (16 مهرماه) به شهروندان اسرائیل [رژیم صهیونیستی] وارد شد، اما این موضوع مانع از فرار نتانیاهو از مسئولیت نشده است».

جنبش دموکراتیک مدنی ادامه داد: نتانیاهو «شروع به از بین بردن شواهد، سوزاندن اسناد، ممنوعیت ضبط و اتخاذ اقدامات مختلف با هدف اختلال در کار کمیته تحقیقات کرده است؛ این کمیته قطعاً برای روشن کردن میزان مسئولیت نتانیاهو در جریان این رویداد وحشتاک تشکیل خواهد شد؛ رویدادی که نظریه امنیتی و سیاسی اسرائیل را کاملاً فرو ریخته است.

این جنبش از مشاور قضایی خواست فوراً برای جلوگیری از پاک کردن اسناد، بازیابی موارد سوخته یا حذف شده و همچنین تلاش برای محافظت از اطلاعات و حفظ امنیت همه اسناد قبل و بعد از حمله حماس، مداخله کند.

نتانیاهو در مورد اتهامات وارده اظهار نظر نکرده و از اعلام مسئولیت حمله حماس خودداری کرده است؛ این در حالی است که همه روسای سرویس‌های امنیتی و مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی به ناتوانی خود در پیش‌بینی این حمله اعتراف کرده اند و مسئولیت آن را بر عهده گرفته‌اند.

پربیننده ترین خبرها