گزارش العالم؛

نتانیاهو؛ گمشده در پیچ و خم جنگ و سوژه تمسخر روزنامه‌های اسرائیلی

دوشنبه 1 آبان 1402 - 21:18

با یورش گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری برای بازداشت افرادی که تحت تعقیب دستگاه جاسوسی رژیم اشغالگر هستند، درگیری شدیدی بین نظامیان صهیونیست و مدافعان شهر درگرفت. در این درگیری‌ها دو نفر به شهادت رسیده و ده‌ها نفر مجروح شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار العالم، برخی تحلیل‌گران معتقدند که علت موج بازداشت بیش از 1200 فلسطینی – که اغلب از رهبران و نیروهای حماس هستند – این است که نتانیاهو می داند که در نهایت پای میز مذاکره خواهد نشست. لذا می کوشد بیشترین تعداد گروگان را برای مبادله با اسرای صهیونیست در اختیار داشته باشد.

خبرنگار العالم همچنین گزارش داد که هدف اصلی اشغالگران از حمله نظامی به کرانه باختری، به دست گرفتن کنترل این منطقه و جدا کردن بخش‌های مختلف این منطقه از یکدیگر و قطع ارتباط آن با مناطق مختلف 48 است تا از شکل گیری انتفاضه دیگری برای گرفتن انتقام جنایات خونین این رژیم در غزه جلوگیری کند.

وی تأکید کرد که روزنامه "هیوم" اسرائیلی که از مهمترین روزنامه های این رژیم و ارگان نزدیک به نتانیاهو است با تیتر درشت نوشت: "بنیامین نتانیاهو نمی تواند در این جنگ تصمیم گیری کند."

وی خاطرنشان کرد که دیگر سایت های الکترونیک از جمله رویترز همین نکته را ذکر و اعلام کرده اند که نتانیاهو در پیچ و خم این جنگ گم شده است و نمی تواند تصمیم درست بگیرد.

خبرنگار العالم تصریح کرد مقامات ارشد امنیتی و سیاسی این رژیم معتقدند که نتانیاهو سردرگم شده و اغلب تصمیم هایش حساب نشده و عاری از درایت است.

به گزارش خبرنگار العالم، نتانیاهو الان بر لبه شمشیر ایستاده است؛ از یک سو نمی خواهد وارد جنگ زمینی شود و بهانه می آورد که آمریکا از او خواسته است تا اندکی صبر کند تا نیروهای کمکی آمریکا به منطقه برسند اما همین دیروز شاهد شکست عملیات زمینی این رژیم در منطقه خانیونس بودیم. بر همین اساس می توان گفت که تمام تحرکات ارتش این رژیم در مرز غزه، نمایشی بیش نیست. این رژیم سعی می کند وانمود کند که آماده حمله است در حالی واقعیت چیز دیگری است.

نتانیاهو فهمیده است که اگر وارد عملیات زمینی شود بهایی به مراتب سنگین‌تر از روز هفتم اکتبر روی دستش خواهد ماند.

به گفته خبرنگار العالم رژیم صهیونیستی نه تحمل خسارت‌های سنگین را دارد و نه تحمل جنگ طولانی را لذا اکنون بر سر دوراهی است. رسانه های عبری هم که تا الان از دولت و ارتش این رژیم دفاع می کردند اکنون به صراحت زبان به انتقاد از آن باز کرده اند و می‌پرسند که چرا نیروهای اسرائیلی وارد غزه نمی شوند.

پربیننده ترین خبرها