در گفت وگو با العالم؛

سفیر ایران در بیروت: حملات وحشیانه اشغالگران ماهیت این رژیم را نشان می دهد

دوشنبه 1 آبان 1402 - 14:41

سفیر ایران در بیروت با تاکید بر اینکه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی ماهیت این رژیم را نشان می دهد، هشدار داد که رژیم اشغالگر به دلیل شکنندگی‌اش نمی تواند به این رویکرد ادامه دهد و تداوم تهاجم باعث می شود دیگران با قدرت بیشتری وارد خط مقدم شوند.

العالم - ایران ـ سیاسی

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در گفت وگو با شبکه خبری العالم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در صف اول رفع این مصیبت یعنی حضور رژیم صهیونیستی در منطقه ایستاده است، گفت: «حملات وحشیانه صهیونیست‌ها ماهیت این رژیم را نشان می دهد.»

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، تلاش‌های دیپلماتیک خود را آغاز کرد به‌ ویژه سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه ایران از جمله به بیروت صورت گرفت.

سفیر ایران در بیروت خاطرنشا کرد، «وزیر امور خارجه کشورمان در سفر منطقه ای خود با صدای بلند اعلام کرد که حمله وحشیانه به غزه ممکن است باعث ورود سایر بخش‌های مقاومت به عرصه شود و به اشغالگران هشدار داد که از انجام این عملیات علیه مردم غزه خودداری کنند.»

مجتبی امانی با بیان اینکه اتفاقات میدانی نشان داد که سخنان وزیر خارجه صادقانه و دقیق بوده است، افزود: اکنون شاهد هستیم که برای اولین بار رژیم صهیونیستی پس از این حمله با حملات متعدد و از چند نقطه مواجه است.

وی هشدار داد که رژیم صهیونیستی به دلیل شکنندگی از درون نمی تواند این رویکرد را ادامه دهد، چراکه تداوم تجاوزات باعث می شود دیگران با قدرت بیشتری وارد خط مقدم شوند.

سفیر ایران در لبنان افزود: علاوه بر این، ایران در مقابل دیدگان همه، چندین دور، تماس و مشارکت در سازمان همکاری اسلامی را برای جلوگیری از این وحشیگری رژیم صهیونیستی آغاز کرد.

گفتنی است ایران بلافاصله پس از حملات وحشیانه و فاجعه بار رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه متعاقب عملیات تلافی جویانه «طوفان الاقصی» که از سوی گروه مقاومت فلسطین حماس صورت گرفت، تلاش‌های گسترده دیپلماتیک خود را آغاز کرد.

تماس‌های تلفنی آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان با مقامات عالی کشورهای منطقه از جمله عربستان، قطر، عراق، روسیه، فرانسه و سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه به چهار کشور عراق، سوریه، لبنان و قطر، مکاتبه و تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل و تماس‌های تلفنی رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با همتایان خود در سطح منطقه و جهان از جمله این تلاش‌ها بوده است.

پربیننده ترین خبرها