پکن: غزه بیش از هرچیز به توقف جنگ نیاز دارد

پکن: غزه بیش از هرچیز به توقف جنگ نیاز دارد
سه شنبه 2 آبان 1402 - 04:15

وزیر خارجه چین گفت که پکن خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح قوی‌تر، گسترده‌تر و مؤثرتر در اسرع وقت برای حمایت از از سرگیری مذاکرات صلح است.

العالم-اسیا

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین بامداد سه‌شنبه به‌صورت تلفنی با «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگو کرد.

وانگ در این تماس، همدردی عمیق خود با مردم فلسطین، به ویژه ساکنان غزه به دلیل شرایط بسیار دشوار آنها را ابراز کرد.

وی گفت که پکن خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح قوی‌تر، گسترده‌تر و مؤثرتر در اسرع وقت برای حمایت از از سرگیری مذاکرات صلح است.

وزیر خارجه چین تاکید کرد که شورای امنیت باید مسئولیت‌های خود را به‌طور موثر انجام دهد و قدرت‌های بزرگ باید اقدام کنند و عینی و بی‌طرف باشند.

وانگ همچنین افزود: «آنچه که نوار غزه بیش از همه به آن نیاز دارد، تلاش برای توقف جنگ و ترویج صلح است، نه محاسبات ژئوپلیتیکی. آنچه هم که مردم غزه بیش از همه به آن نیاز دارند امنیت، غذا و دارو است، نه جنگ، سلاح و مهمات».

بعد از اجرای عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در تاریخ هفتم اکتبر که منجر به هلاکت حداقل ۱۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن نزدیک به ۵۰۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، تعداد قربانیان تجاوزات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به بیش از ۵ هزار شهید و حدود ۱۵ هزار مجروح رسیده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها