ماکرون در تل آویو : اسرائیل در جنگ با تروریسم تنها نیست

ماکرون در تل آویو : اسرائیل در جنگ با تروریسم تنها نیست
سه شنبه 2 آبان 1402 - 13:58

رئیس‌جمهور فرانسه بدون اشاره به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه ضمن ابراز همبستگی با تل‌آویو گفت که اسرائیل در جنگ با تروریسم تنها نیست.

العالم - فلسطین اشغالی

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز (سه‌شنبه) در سفر به تل‌آویو بر همبستگی پاریس با رژیم صهیونیستی در جنگ با فلسطینیان تأکید کرد و از حزب‌الله و حماس به عنوان گروههای تروریستی یاد کرد و گفت: «اسرائیل در جنگ با تروریسم تنها نیست».

رئیس‌جمهور فرانسه که صبح امروز (سه‌شنبه) برای ابراز همبستگی با رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شد، در دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی از عملیات «طوفان الاقصی» حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: «حمله تروریستی هفتم اکتبر به اسرائیل، یک شوک برای فرانسه و جهان بود».

ماکرون بدون اشاره به جنایت های مستمر و روزافزون رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان و کشتار زنان و کودکان بی دفاع فلسطینی ادامه داد : «هر آن‌چه در توان داریم را برای ابقای امنیت و ثبات اسرائیل و منطقه انجام می‌دهیم. هدف اول امروز آزادی بدون تبعیض گروگان‌ها است».

وی اظهار داشت : «من این‌جا هستم تا همبستگی با اسرائیل را ابراز کنم و بگویم که شما در جنگ با تروریسم تنها نیستید».

ماکرون همچنین درباره هرگونه مشارکت حزب‌الله در جنگ میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: «ما پیام روشنی به حزب‌الله و دیگر گروههای تروریستی که می‌خواهند در این درگیری و جنگ شرکت کنند، ارسال کردیم. وظیفه ما این است که بدون گسترش چرخه درگیری، با گروههای تروریستی مبارزه کنیم».

از طرف دیگر، هرتزوگ به ماکرون گفت: «ما به حذف ونابودی دشمنانمان متعهدیم، اما اوضاع حساس و پیچیده است».

رئیس‌ رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنان خود علیه حزب‌الله لفاظی کرد و گفت: «ما از نزدیک اوضاع لبنان را تحت نظر داریم و حزب‌الله با آتش‌ بازی می‌کند. اگر حزب‌الله به جنگ کشیده شود، لبنان هزینه چنین چیزی را متحمل خواهد شد».

هرتزوگ با تاکید بر تمرکز رژیم صهیونیستی بر نابودی زیرساخت های حماس، گفت: «ما به دنبال تقابل در مرزهای شمالی و یا درگیری با هر طرف دیگری نیستیم.»

این مقام صهیونیست همچنین بار دیگر با تکرار ادعاهای واهی، جمهوری اسلامی ایران را به ثبات زدایی در جنوب غرب آسیا متهم کرد.

بعد از اجرای عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در تاریخ هفتم اکتبر که به هلاکت حداقل ۱۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن نزدیک به ۵۰۰۰ نفر از آنها منجر شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به باریکه غزه را صادر کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه در شرایطی با صهیونیست‌ها ابراز همبستگی می‌کند که جنایات این رژیم موقت علیه مردم فلسطین به اوج خود رسیده است و روزانه در حملات سنگین تل‌آویو به غزه، تعداد زیادی افراد بی‌گناه از جمله کودکان و زنان و افراد سالخورده به شهادت می‌رسند.

پربیننده ترین خبرها