دختر صدام چگونه از عراق فرار کرد؟! + تصاویر

دختر صدام چگونه از عراق فرار کرد؟! + تصاویر
سه شنبه 2 آبان 1402 - 15:46

رَغَد صدام، دختر دیکتاتور سابق عراق در دادگاه این کشور به 7 سال حبس محکوم شد؛ اما او سالها که در اردن ساکن است.

العالم - عراق

رغد صدام، دختر دیکتاتور عراق که سال‌هاست در اردن ساکن است بارها در فضای مجازی اقدام به انعکاس تفکرات ضدبشری حزب بعث و سخنان نفرت‌انگیز پدرش صدام حسین کرده است.

او در مصاحبه با شبکه‌های خبری از جمله العربیه از اقدامات پدرش دفاع کرده است و بدون اشاره به کشتار مردم عراق و کشورهای منطقه توسط حزب بعث، این حزب منحله عراقی را تنها راه بازگشت آرامش به کشور عراق می‌داند(جزئیات بیشتر).

دادگاه عراق یکشنبه (30 مهر) به همین دلیل او را به 7 سال زندان محکوم کرد، در این حکم که توسط دادگاه کیفری الکرخ بغداد صادر شده، آمده است که رغد صدام طبق ماده ۹ قانون منع فعالیت حزب بعث و احزاب تروریستی و تکفیری (مصوب سال 2016) به ۷ سال حبس محکوم شده است (جزئیات بیشتر).

رغد در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (تویتر سابق) در واکنش به این حکم ویدیویی را از صدام در حالی که درباره فلسطین حرف می زد، منتشر کرد، اما هیچ اشاره ای به حکم دادگاه عراقی علیه خود نکرد(جزئیات بیشتر).

اما رغد صدام پس از سقوط رژیم بعث چگونه از عراق فرار کرد؟!

رغد صدام در سال 1967 متولد شد و در سال 1995 شوهرش که جزء مقامات رده بالای سازمان اطلاعاتی صدام بود، به اردن فرار کرده و با ضمانت در سال 1996 به عراق بازگشته ولی توسط صدام هسرش کشته شد.

با حمله نیرو‌های آمریکایی در سال 2003 به عراق، رغد که خانواده خود را از هم پاشیده دید از دولت اردن درخواست پناهندگی کرد و امان نیز با خواسته دختر دیکتاتور معدوم عراق موافقت کرد.

او در همین سال از طریق سوریه به همراه خواهرش رنا به اردن پناه برد تا از خاک کشور همسایه ترتیب دفاع حقوقی از صدام را از طریق استخدام وکلای با تجربه فراهم کند!

این در حالیست که دولت عراق بارها از اینترپل درخوست کرده است دختر دیکتاتور سابق را از کشور همسایه استرداد کند.

رغد متهم به حمایت مالی و سازماندهی از گروهک‌های مسلح تروریستی عراق است و به همین دلیل اینترپل، حکم بازداشت وی را در سال 2009 صادر کرد، اما با دخالت و میانجیگری مقامات اردنی بازداشت وی به طور موقت متوقف شد.

پربیننده ترین خبرها