جنبش جهاد اسلامی: مقاومت فلسطین همچنان دارای قدرت ابتکار و غافلگیری است

جنبش جهاد اسلامی: مقاومت فلسطین همچنان دارای قدرت ابتکار و غافلگیری است
چهارشنبه 3 آبان 1402 - 17:01

مسؤول دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز تاکید کردکه مقاومت فلسطین همچنان از عنصر ابتکار و غافلگیری برخوردار است.

العالم - فلسطین اشغالی

«داوود شهاب» مسؤول دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی، امروز (چهارشنبه، ۲۵ اکتبر) در نوزدهمین روز عملیات «طوفان الاقصی»، تصریح کرد که مقاومت فلسطین همچنان از عنصر ابتکار و غافلگیری برخوردار است.

وی افزود که حزب‌الله لبنان، نقش زیادی در کنار مقاومت فلسطین ایفا می‌کند و نبرد کنونی یک اتفاق گذرا نیست بلکه مرحله جدیدی از رویارویی و درگیری با دشمن را ایجاد می‌کند.

این مقام جنبش جهاد اسلامی افزود: ایالات متحده آمریکا نمی‌خواهد که هیچ طرف عربی سرش را بلند کند و خیزش و استقلالی ایجاد کند. فراخواندن نیروهای آمریکایی به منطقه، طرحی از پیش آماده شده با هدف بازدارندگی محور مقاومت است. اما این تهدیدهای آمریکایی، محور مقاومت را باز نمی‌دارد و این محور، پیامهای آتشین خود را ارسال می‌کند. محور مقاومت نه در حرف که در عمل کاملا آماده است. محور مقاومت بسیار آماده ورود به این نبرد است.

مسؤول دفتر رسانه‌ای جهاد اسلامی در خصوص تحولات جاری در کرانه باختری نیز تصریح کرد: نبردهای کرانه باختری بسیار مهم است زیرا بیانگر حقیقت موضوع وجود ارتش اشغالگر در زمین در میانه تهدیدات ورود زمینی به غزه است.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی نهایی از آن فلسطین است؛ گفت: همه طرف‌های محور مقاومت در این پیروزی شریک هستند و پس از پایان جنگ، جزئیات بیشتری اعلام خواهد شد. مقاومت فلسطین با وجود این میزان بمباران نوار غزه، هنوز موشک شلیک می‌کند. نسل‌کشی که رژیم اشغالگر در حال ارتکاب آن است، هیچ ارتباطی به اتفاق روز هفتم اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی)، ندارد و گواه این امر، تحولات جاری در کرانه باختری است. مقاومت در نبرد میدانی، سیاسی و اخلاقی پیروز شد.

شهاب تصریح کرد: ارتباط عمیقی میان این نبرد در کرانه باختری و نوار غزه وجود دارد. مقاومت اطلاعات دقیقی داشت که حاکی از آن بود که رژیم اشغالگر برای وارد کردن یک ضربه قوی علیه غزه آماده می‌شد. اسرائیل می‌خواست، به منظور موفقیت پروژه الحاق کرانه باختری، ضربه بزرگی به غزه وارد کند.

این مقام جهاد اسلامی در ادامه به رفتار اشغالگران با اسرای فلسطینی اشاره کرد و گفت: اسرائیل از تجاوزات خود برای تسویه حساب با اسرای فلسطینی سوء استفاده می‌کند و این میزان توحش آن را آشکار می‌کند. اسرائیل اسرای خود را نمی‌خواهد و آرزو می‌کند که هواپیماهایش بتوانند مقرهای آن‌ها را بمباران کند و از این راه از شر آنها خلاص شود.

وی افزود: ما اسرای خود در زندانهای رژیم اشغالگر وعده می‌دهیم که بزودی آزاد شوند و این موضوعی نیست که بتوان بر روی آن چانه‌زنی کرد. ما امتی هستیم که نمی‌توانیم اسرایمان را در زندانی اشغالگر اسرائیلی رها کنیم. این مسأله هرچه قدر که خون‌های ما بریزد، قابل مذاکره نیست. آمریکا پس از کشتارهایی که در تاریخ خود مرتکب شده، نمی تواند به ما تمدن بیاموزد.ما نمی‌خواهیم غزه را ترک کنیم، اما می‌خواهیم مجروحان را از آن خارج کنیم یا تیم‌های پزشکی برای ما اعزام شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها