توقف نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه محور گفت‌‌‌وگوی امیرعبداللهیان با همتای اندونزیایی

توقف نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه محور گفت‌‌‌وگوی امیرعبداللهیان با همتای اندونزیایی
جمعه 5 آبان 1402 - 13:18

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای اندونزیایی در نیویورک گفت: اقدام اخیر ملت فلسطین و حماس علیه اشغالگران، برمبنای قواعد قابل اعمال حقوق بین‌الملل، عملی کاملاً مشروع بوده و حق ذاتی آنهاست.

العالم - ایران ـ سیاسی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نیویورک حضور دارد، پنجشنبه شب (چهارم آبان ماه) در حاشیه نشست ویژه فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل، با خانم «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی دیدار و درباره قطعنامه پیشنهادی برزیل به شورای امنیت برای پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گفت: این قطعنامه‌ها باید شامل سه عنصر اساسی باشد: آتش بس فوری، لزوم دسترسی و ارسال مستمر کمک‌های انساندوستانه به مردم مظلوم فلسطین و مقابله با کوچ اجباری.

رئیس دستگاه دیپلماسی در این دیدار با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی در حال نسل کشی در فلسطین است. اگر نسل کشی در غزه ادامه یابد، جنگ افروزان خود، از این آتش در امان نمی‌مانند.

امیرعبداللهیان افزود: اقدام اخیر ملت فلسطین و سازمان آزادی بخش حماس علیه اشغالگران، برمبنای قواعد قابل اعمال حقوق بین‌الملل، عملی کاملاً مشروع بوده و حق ذاتی آنهاست.

خانم رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی نیز وضعیت انسانی در غزه را اسفبار خواند و بر ضرورت هم افزایی برای توقف کشتار مردم بی دفاع غزه، لزوم استمرار ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه و توقف کوچ اجباری ساکنان غزه تأکید کرد.

وی وضع بیمارستان اهدایی اندونزی در غزه را به دلیل فقدان دارو و امکانات پزشکی بسیار نگران کننده خواند.

پربیننده ترین خبرها