اردوغان: اسرائیل بدون حمایت کشورهای غربی سه روز هم دوام نمی‌آورد

اردوغان: اسرائیل بدون حمایت کشورهای غربی سه روز هم دوام نمی‌آورد
شنبه 6 آبان 1402 - 18:45

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که کشورهای غربی به دروغ برای اوکراین اشک می‌ریختند و اکنون دستانشان به خون مردم غزه آلوده است و بی محابا از رژیم اسرائیل دفاع می‌کنند.

العالم - ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز (شش آبان) در سخنانی بار دیگر گفت که حماس گروه تروریستی نیست و تأکید کرد که این رژیم اسرائیل است که از تروریست‌ها در سوریه و عراق حمایت می‌کند.

به نوشته الجزیره، اردوغان گفت: «غرب اصلی‌ترین مسئول اتفاقاتی است که در غزه می‌افتد و به طور کامل از کشتار کودکان فلسطینی دفاع می‌کند؛ آن‌ها تا دیروز به ظلمی که در اوکراین می‌شود اشک تمساح می‌ریختند، [اما] امروز از اسرائیل دفاع می‌کنند و دستانشان به خون آلوده است».

رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد: «اسرائیل بدون حمایت کشورهای غربی سه روز هم دوام نمی‌آورد؛ مسئولان غربی در برابر فریادهای کشتار در غزه و درخواست‌های دبیرکل سازمان ملل لال و کر شده‌اند».

اردوغان گفت که مسأله غزه فقط مربوط به اهالی غزه نیست، بلکه مسأله همه ماست و هیچ کس نباید در جنایاتی که در این منطقه رخ می‌دهد، شریک باشد.

او همچنین به عصبانیت رژیم اسرائیل از سخنانش در خصوص حماس اشاره کرد و گفت که بار دیگر می‌گوید که حماس تروریست نیست.

اردوغان افزود: «برای انجام مقدمات لازم جهت اعلام اسرائیل به عنوان جنایتکار جنگی اقدام خواهیم کرد؛ اتفاقاتی که در غزه می‌افتد، دفاع از خود نیست، بلکه یک جنایت پلید است؛ هیچ خانه‌ای در غزه که بتوان به آن پناه برد باقی نمانده است، نه آبی است نه غذا و برق است».

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه از رژیم صهیونیستی خواست تا از «حالت جنون» خارج شود و حملات گسترده‌ علیه زنان و کودکان غزه را متوقف کند.

در این راستا ده‌ها هزار نفر از مردم ترکیه بعد از ظهر امروز در حمایت از فلسطین در نزدیکی فرودگاه «آتاتورک» در شهر استانبول در ترکیه تجمع کردند. فیلم‌های منتشر شده از این تجمع باشکوه مردمی پرچم‌های ترکیه و فلسطین را در دستان مردم نشان می‌دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها