افتتاح جشنواره موسیقی در عربستان همزمان با اوضاع فاجعه‌بار غزه

يکشنبه 7 آبان 1402 - 23:16

در زمانی که مردم غزه شاهد همبستگی گسترده در سطح جهان هستند، بلاد حرمین شریفین در حال آماده شدن برای افتتاح جشنواره تفریحی موسم ریاض با حضور ستارگان بین المللی است که  همین مساله  خشم کاربران عرب را برانگیخت.

العالم- فلسطين

هیئت تفریح عربستان به ریاست ترکی آل شیخ اعلام کرد شکیرا خواننده مشهور در مراسم افتتاحیه حضور خواهد داشت این درحالی است که درخواست ها برای لغو جشنواره موسم ریاض به منظور همبستگی با غزه بالاگرفته است.

با این حال به رغم ادامه کشتار مردم غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی، ترکی آل شیخ، رئیس هیئت تفریح بر برگزاری این جشنواره که با کنسرت بزرگ شکیرا افتتاح می شود، اصرار دارد،

شبکه‌های اجتماعی شاهد خشم و انتقاد گسترده کاربران از این اقدام عربستان بود. کاربران خواستار لغو یا دست‌کم به تعویق انداختن جشنواره تفریحی ریاض در همبستگی با مردم مصیبت‌زده غزه شدند.

شماری از افراد مشهور و فعالان رسانه های اجتماعی از جشنواره تفریحی ریاض انتقاد کردند.بسیاری از فعالان از بی توجهی مسئولان سعودی به هولوکاست فلسطینیان به دست غاصبان اسرائیلی انتقاد کردند.

با این حال آل الشیخ فراخوان های مردمی که خواستار توقف جشنواره تفریحی ریاض در همبستگی با فلسطینی ها بودند را رد کرده و بیانیه ای در این زمینه منتشر کرد که وی را در معرض حملات بیشتر قرار داد.

آل الشیخ در فیسبوک نوشت: «نکته مهمی وجود دارد که فکر می کنم باید به صراحت به آن اشاره شود که اخیرا زیاد درباره اش صحبت نکرده ام ، اما فکر می کنم اکنون باید درباره اش صحبت کنم... سال 1967 میلادی، زمانی که چند کشور اشغال شد، زمان جنگ لبنان و زمانی که کشورم 7 سال در جنگ بود هیچ رویدادی لغو نشد .خون شهروند عربستانی برای من از هر چیزی با ارزش‌تر است».

اغلب کشورهای عربی به احترام مردم غزه و همبستگی با فلسطینی ها صدها مراسم هنری و جشنواره را لغو کردند.

ترکی آل الشیخ ویدیویی در صفحه خود در "فیس بوک" منتشر کرد که از حضور ستارگان معروف جهان در جشنواره تفریحی موسم ریاض خبر می دهد. وی برای آنها یک مهمانی شام برگزار کرد و جمع زیادی از ستارگان عرب و بین المللی در آن حضور داشتند.

مایک تایسون بوکسور، کریستیانو رونالدو و سلمان خان ستارگان بین المللی بودند که در ضیافت شام عربستان سعودی برای جشن افتتاحیه جشنواره موسم ریاض شرکت داشتند.

پربیننده ترین خبرها