پوتین: آمریکا به دنبال هرج و مرج مداوم در خاورمیانه است

پوتین: آمریکا به دنبال هرج و مرج مداوم در خاورمیانه است
سه شنبه 9 آبان 1402 - 00:30

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز دوشنبه در سخنانی گفت که آمریکا بزرگترین ذینفع از بی‌ثباتی در جامعه بین‌المللی است.

العالم-اروپا

پوتین در جلسه هیات دولت گفت: ما درخصوص شرایط خاورمیانه و مسائل مرتبط با حفظ نظم و قانون در روسیه صحبت خواهیم کرد. حفاظت از غیرنظامیان روسی و حفظ امنیت عمومی نیز از جمله مسائل مورد بحث خواهد بود.

وی از سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه خواست که در رابطه با سفر اخیرش به چین و تحولات کنونی در عملیات‌های نظامی ویژه گزارشی ارائه دهد.

رئیس‌جمهوری روسیه درخصوص درگیری میان حماس و رژیم صهیونیستی گفت که «کلید حل‌وفصل این درگیری در تشکیل کشور مستقل فلسطین» نهفته است.

پوتین در رابطه با شرایط خاورمیانه گفت: ما به خاطر داریم که دور کنونی بحران‌های در خاورمیانه چگونه آغاز شد. حمله‌ای تروریستی علیه غیرنظامیان در اسرائیل انجام شد. متاسفانه آن‌ها نیز به جای مجازات کردن مجرمان و تروریست‌ها، انتقام‌گیری بر پایه اصول مسئولیت جمعی را آغاز کردند.

وی در رابطه با نظم نوین جهانی گفت: امروز روسیه به طور فعال در شکل‌گیری جهانی عادلانه و چند قطبی نقش ندارد. روسیه برای آینده، برای اصول نظم جهانی منصفانه و برای آزادی مردم و کشورها در میدان نبرد مشغول جنگ است.

این مقام ارشد روسیه تاکید داشت که وظیفه یک مرد واقعی جنگ علیه نازیسم در علمیات ویژه این کشور و دفاع از روسیه و آینده جهان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها