حیات در حیاط! روایت العالم از آنچه بر آوارگان در غزه می رود

چهارشنبه 10 آبان 1402 - 18:23

در سایه بمباران های سنگین نوار غزه، حیاط بیمارستان شهدای الاقصی در منطقه دیرالبلح به یکی از پناهگاههای آوارگان فلسطینی برای در امان ماندن از جنایات های ارتش رژیم صهیونیستی و حفظ جان و حق حیات خود تبدیل شده است؛ هرچند که گوشه ذهن آنها نیز درگیر احتمال تکرار کشتار این رژیم در بیمارستان المعمدانی غزه است.

العالم - فلسطین اشغالی

دوربین خبرنگار شبکه خبری العالم این بار به سراغ آوارگان فلسطینی در حیات بیمارستان شهدای الاقصی رفته است تا هرچند در قالب چند تصویر، گوشه ای از شرایط و اوضاع آنها را در سایه بمباران ها و محاصره همه جانبه این منطقه روایت کند.

اهالی نوار غزه پس از انهدام منازل خود در اثر حملات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی آواره و مجبور شده اند تا به حیاط بیمارستان شهدای الاقصی برای حفظ امنیت خود پناه ببرند، اما با این حال، این شرایط آنها را در وضعیتd مشابه نکبه سال 1948میلادی (آواره شدن ملت فلسطین و بدنبال آن تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی با اشغال سرزمین فلسطین) قرار داده است.

خبرنگار شبکه العالم با تشریح وضعیت در حیات بیمارستان شهدای الاقصی می گوید: اهالی نوار غزه تلاش می کنند که در سایه شبح مرگ که هر ثانیه بر جای جای این منطقه سایه افکنده است، زنده بمانند و خود را با زندگی سازگار کنند.

یکی از آوارگان فلسطینی ساکن در حیات بیمارستان شهدای الاقصی در گفت وگو با خبرنگار العالم وضعیت را آنجا تشریح می کند و خطاب به دولت های عربی می گفت: من از شما می خواهم که از سلاح نفت استفاده کنند. کافی است که فقط یک هفته صادرات نفت را متوقف کنند.

یک زن آواره فلسطینی نیز به خبرنگار العالم از وضعیت هولناک نوار غزه می گوید و می افزاید: آنچه در غزه می گذرد، یک هولوکاست واقعی است. همین امروز 13 عضو یک خانواده با بدن های تکه تکه شده از زیر آوار بیرون آورده و درون یک کیسه گذاشته شدند.

پربیننده ترین خبرها