پهپاد «لانست» سلاح جدید روسیه برای عبور از پدافند اوکراین

پهپاد «لانست» سلاح جدید روسیه برای عبور از پدافند اوکراین
پنج‌شنبه 11 آبان 1402 - 11:45

وزارت دفاع انگلیس در گزارشی خاطرنشان کرد، روسیه در تلاش برای عبور از پدافند هوایی اوکراین به استفاده موثر از پهپاد‌ها روی آورده است.

العالم - اروپا

وزارت دفاع انگلیس روز چهارشنبه گزارش کرد که پهپاد‌های روسی «لانست» به عنوان یکی از قوی‌ترین تسلیحات در زرادخانه روسیه به دنبال عبور از پدافند هوایی اوکراین هستند.

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین» به نقل از وزارت دفاع انگلیس، این پهپاد توسط شرکت روسی «زالا ارو» تولید می‌شد. روسیه عمدتاً از پهپاد‌های لانست برای حمله به اهداف دور دست استفاده می‌کند به همین دلیل، استفاده از این پهپاد‌ها در عملیات شناسایی و حمله به توپخانه اوکراین به طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده است.

روسیه ابتدا از پهپاد‌ها برای اهداف شناسایی استفاده می‌کرد، اما با توجه به قابلیت‌های تهاجمی آن‌ها، لانست راهبرد روسیه را تغییر داده است.

تحلیلگران معتقدند که فرماندهی روسیه ممکن است بر این باور باشد که پهپاد‌های کامیکازه بیشتر به نیرو‌های روسیه برای غلبه بر پدافند هوایی اوکراین کمک خواهند کرد.

سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین گفت که حمله شبانه روسیه با پهپاد‌های کامیکازه، موشک‌های «اسکندر» و «خا-۵۹» به طور قابل توجهی با حملات قبلی متفاوت است. «یوری ایحنات» سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین به حضور پهپاد‌های شناسایی روسیه برای جمع‌آوری اطلاعات اشاره کرد و گفت، ۳۸ پهپاد روسیه از دو جهت در ساعات اولیه سه شنبه به اوکراین حمله کردند.

وی گفت: «روسیه در تلاش است تا پدافند هوایی ما را برای ضربه زدن به اهداف دچار اشتباه کند.»

مقامات دفاعی روسیه از آزمایش یک پهپاد انتحاری با سطح مقطع راداری پایین در عملیات نظامی وبژه در اوکراین خبر دادند.

«ویتالی دولگوف» از مقامات ارشد حوزه هوانوردی و پهپاد روسیه اخیراً گفت: «یک پهپاد انتحاری با سطح مقطع راداری پایین در حال آزمایش در منطقه عملیات ویژه نظامی در اوکراین است.»

به گزارش فارس، وی گفت که این پهپاد انتحاری برای آزمایش به منطقه عملیات ویژه نظامی فرستاده شده و برای سامانه‌های جنگال دشمن نامرئی است. این پهپاد با مواد کامپوزیتی پوشانده شده است. این پهپاد قادر به حمل محموله تسلیحاتی چهار کیلوگرمی است و برد آن ۱۰ کلیومتراست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها