کنعانی: آمریکا و چند کشور صلح و امنیت بین‌المللی و حقوق بشر را قربانی منافع رژیم صهیونیستی کرده‌اند

کنعانی: آمریکا و چند کشور صلح و امنیت بین‌المللی و حقوق بشر را قربانی منافع رژیم صهیونیستی کرده‌اند
پنج‌شنبه 11 آبان 1402 - 22:06

سخنگوی وزارت خارجه با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه البریج گفت: آمریکا و چند کشور معدود، سازمان ملل و شورای امنیت را گروگان گرفته و صلح و امنیت بین‌المللی و ⁧ حقوق بشر⁩ را قربانی منافع رژیم صهیونیستی کرده‌اند.

العالم - ایران / سیاسی

امروز (پنجشنبه) ۱۱ آبان ماه و در بیست و هفتمین روز جنگ غزه، حملات رژیم صهیونیستی به غزه همچنان ادامه دارد و براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون ۹۰۶۱ نفر شهید و ۳۲۰۰۰ نفر هم مجروح شده‌اند.

وزیر بهداشت فلسطین هم امروز با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در نوار غزه، عنوان کرد که ۷۰ درصد شهدای غزه زن، کودک و سالمند هستند و علاوه بر شهید و مجروح شدن هزاران فلسطینی، هزاران نفر هم هنوز زیر آوارند.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) ۱۱ آبان ماه در شبکه اجتماعی ایکس عنوان کرد که آمریکا و چند کشور معدود، سازمان ملل متحد و شورای امنیت را گروگان گرفته و صلح و امنیت بین‌المللی و ⁧ حقوق بشر⁩ را قربانی منافع رژیم صهیونیستی کرده‌اند.

وی ضمن محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در ویران کردن اردوگاه البریج عنوان کرد: ویرانی اردوگاه ⁧البریج⁩ در مرکز نوار ⁧ غزه⁩ پس از حملات رژیم صهیونیستی، گویای عمق جنایت و کشتار است.

به گزارش فارس، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی امروز اردوگاه آوارگان «البریج» واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند. براساس اعلام منابع فلسطینی بیش از ۲۰ نفر در این اردوگاه، به شهادت رسیده‌اند. سخنگوی دفاع شهری هم اعلام کرد که در جریان این حملات، شمار زیادی از ساکنان اردوگاه، مفقود شده‌اند.

این دیپلمات ارشد ایرانی خاطرنشان کرد: اکثریت قریب به اتفاق کشورها، دولت‌ها و ملت‌های جهان خواستار آتش بس و پایان حملات ویرانگر و جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه هستند، به جز دولت آمریکا و چند دولت مشخص اروپایی که همواره با شعار دروغین دفاع از حقوق بشر، به مداخله در امور داخلی دیگر کشورها می‌پردازند.

کنعانی افزود: روشن است که آمریکا و چند کشور معدود، سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان را گروگان گرفته و صلح و امنیت بین‌المللی و ⁧ حقوق بشر⁩ را قربانی منافع رژیم نژادپرست و جنایت کار اسرائیل کرده‌اند.

‏وی تصریح کرد: مقامات این دولت‌ها به اندازه مقامات رژیم صهیونیستی در ارتکاب این همه جنایت جنگی در غزه مسؤول هستند و باید پاسخگو باشند.

پربیننده ترین خبرها