برگزاری روز جهانی حمایت از ملت فلسطین در تونس +فیلم

يکشنبه 14 آبان 1402 - 10:21

احزاب سیاسی تونس از جمله حزب کارگران و حزب ملی گرایان دموکرات و سازمان های جامعه مدنی مراسم بزرگداشت روز جهانی حمایت از ملت و مقاومت فلسطین را برگزار کردند.

العالم - تونس

این مراسم به عنوان بخشی از برنامه های کنفرانس بین المللی ملت های عضو جنبش های ضد امپریالیستی برگزار شد.

این کنفرانس از جنبش های ضد امپریالیستی از چهل کشور جهان به منظور حمایت از غزه – که از حدود یک ماه پیش مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است – تشکیل شده است.

با اینکه تنها حدود یک ماه از حمله رژیم صهیونیستی به غزه گذشته است، احزاب و گروه های سیاسی و مدنی تونس توانسته توده عظیمی از ملت این کشور را حول محور حمایت از مقاومت مسلحانه فلسطین، جذب کنند.

احزابی از جمله حزب کارگران، روز جهانی حمایت از ملت فلسطین را در چارچوب کنفرانس بین المللی ملتها برای اعمال فشار بر دولت های خود به منظور آتش بس در غزه برگزار کردند.

در این مراسم حمه الهمامی، دبیر کل حزب کارگران تونس گفت: جنبش های بسیاری در اروپا، آسیا و آفریقا برای آتش بس و توقف نسل کشی در فلسطین شکل گرفته اند و ما معتقدیم که این جنبش می تواند با اعمال فشار بر دولت ها، آنها را از حمایت از تجاوزات رژیم اشغالگر و سازش با این رژیم بازدارد.

شرکت کنندگان در این مراسم با سر دادن شعارهایی خواستار جرم انگاری سازش با رژیم صهیونیستی شده و همدستی و حمایت غرب از این رژیم را محکوم کردند و خواستار آن شدند که در حمایت از حق فلسطین، به شعار بسنده نشود.

محمد جمور، از رهبران حزب ملی گرای دموکرات هم گفت: "ده ها هزار و حتی صدها هزار نفر از ملت های مختلف، با شرکت در تظاهرات می توانند دولت های خود را تحت تأثیر قرار دهند و من معتقدم که حتی در کشورهای عربی ادامه تحرکات مردمی در حمایت از ملت فلسطین می تواند نظام های حاکم را حتی در تونس تحت فشار قرار دهد."

سندیکاها و تشکل های دانشجویی تونس نمایشگاه عکسی را در مرکز شهر تونس، پایتخت این کشور، از جنایات رژیم اشغالگر علیه کودکان و مردم عادی و بی دفاع برپا کرده اند.

سعد عبید، دبیر کل سازمان مشاغل تونس با اشاره به این نمایشگاه عکس گفت: "رسانه های غربی هیچ یک این عکس ها را نشان دهنده خوی وحشی گری رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم که به سطح جنایت علیه بشریت و نسل کشی در فلسطین و قتل عام کودکان و زنان و سالخوردگان رسیده است، منتشر نمی کنند. اما با راه اندازی این نمایشگاه از همه رسانه ها برای بازدید دعوت می کنیم".

مقاومت فلسطین درک جدیدی از آزادی و فداکاری را در میان ملتهای مختلف ایجاد کرده است.

پربیننده ترین خبرها