افشای طرح کوچ اجباری ملت فلسطین توسط یکی از رهبران جهاد اسلامی+فیلم

يکشنبه 14 آبان 1402 - 13:50

ابو سامر موسی از رهبران جنبش جهاد اسلامی گفت حوادث 7 اکتبر، یکباره و تصادفی به وقوع نپیوست؛ ملت فلسطین حدود 75 سال ظلم و استبداد و جنایت و نسل کشی و کوچ اجباری را چه در غزه و چه در اراضی 48 یا کرانه باختری تحمل کرده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

ابو سامر موسی، در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم گفت که طرح کوچ اجباری از اواسط دهه 50 قرن گذشته مطرح شد. این طرح در واقع یک طرح آمریکایی بود که قرار بود با نظارت طرف های عربی اجرا شود اما به دلیل مخالفت قاطعانه فلسطین با هر سیاست کوچ اجباری خنثی شد.

موسی خاطرنشان کرد که آنچه که اکنون در غزه تحت عنوان طوفان الاقصی و جنایت و کشتار دسته جمعی و ویرانگری و قتل عام کودکان جلوی چشم جهانیان شاهدش هستیم، فقط یک هدف را دنبال می کنند و آن، این است که ملت فلسطین را وادار به ترک غزه و مهاجرت کنند.

وی افزود در طرح جدید، در مرحله اول فلسطینی ها را از شمال غزه به جنوب غزه می رانند و بعد مرزهای مصر را باز می کنند. هر چند که رئیس جمهور مصر و کشور اردن اعلام کرده اند که این اتفاق نخواهد افتاد. ضمن اینکه همین داستان، بعدها در مورد کرانه باختری هم اجرا خواهد شد. به همین دلیل است که ملت فلسطین به کلی با این طرح مخالف است و برای خنثی سازی آن تلاش می کند.

پربیننده ترین خبرها