امیرعبداللهیان: اجماع افکار عمومی جهانیان علیه صهیونیست‌ها غیرقابل بازگشت است

امیرعبداللهیان: اجماع افکار عمومی جهانیان علیه صهیونیست‌ها غیرقابل بازگشت است
يکشنبه 14 آبان 1402 - 18:49

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تجمع بزرگ مردم اندونزی در حمایت از فلسطین نوشت: اجماع شکل‌گرفته در افکار عمومی جهانیان علیه صهیونیست‌ها غیرقابل بازگشت است.

العالم - ایران ـ سیاسی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: اجتماع میلیونی و باشکوه مردم اندونزی در حمایت از فلسطین و سخنرانی شجاعانه خانم رتنو مارسودی وزیر خارجه این کشور در این مراسم قابل تحسین است.

وی ادامه داد: اجماع شکل‌گرفته در افکار عمومی جهانیان علیه صهیونیست‌ها غیرقابل بازگشت است. درود به اندونزی؛ درود به همه‌ی وجدان‌های بیدار جهان!

فیلم

گفتنی است؛ هزاران نفر از مردم جاکارتا امروز یکشنبه، نزدیک بنای یادبود ملی اندونزی، برای ابراز همبستگی با فلسطینی‌ها، جمع شدند، این بزرگترین تجمع عمومی در اندونزی از زمان آغاز جنگ در غزه به شمار می آید.

اندونزیایی ها، با لباس های سفید و روسری های سیاه و سفید فلسطینی، پرچم های فلسطین را به اهتزاز درآوردند و شعار «الله اکبر» و «فلسطین آزاد» سر دادند و پایان محاصره مرگبار غزه را خواستار شدند.

در حالی که فیلم بمباران‌های غزه در صفحات نمایشگر پخش می‌شد، شخصیت‌های مسلمان در میدان یادبود ملی اندونزی (موناس) سخنرانی کردند و از جمله تحریم کالاهای اسرائیلی و تحقیق درباره جنایات اسرائیل در غزه توسط دادگاه بین‌المللی لاهه را خواستار شدند.

این راهپیمایی مسالمت آمیز توسط شورای علمای اندونزی (MUI)، عالی ترین مرجع اسلامی این کشور سازماندهی شد. دولت و همچنین سازمان‌های مسلمان و مذاهب دیگر از جمله بوداییان و مسیحیان نیز از آن حمایت می‌کردند.

به گزارش ایرنا، چندین وزیر و سیاستمدار از جمله وزیر امور مذهبی یاقوت چولیل قوماس، وزیر امور خارجه رتنو مارسودی، فرماندار سابق جاکارتا و نامزد ریاست جمهوری آنیس باسودان و پوان ماهارانی رئیس مجلس نمایندگان حضور داشتند.

پربیننده ترین خبرها