تظاهرات عراقی‌ها در اعتراض به حضور بلینکن در بغداد

تظاهرات عراقی‌ها در اعتراض به حضور بلینکن در بغداد
دوشنبه 15 آبان 1402 - 02:36

سفر چند ساعته وزیر خارجه آمریکا به بغداد اعتراض گسترده مردم و احزاب سیاسی عراق را به دنبال داشت بطوریکه معترضان عراقی با تجمع در میدان التحریر در مرکز بغداد، آنتونی بلینکن را بدرقه کرده و سفر وی به کشورشان را محکوم کردند.

العالم-عراق

دیشب همزمان با سفر بلینکن به بغداد، سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق با انتشار بیانیه‌ای خواستار تجمع فوری ساکنان بغداد در میدان التحریر شد تا سفر وزیر خارجه آمریکا به بغداد را محکوم کنند.

وی در این بیانیه از طرفداران خود و عراقی‌ها خواست تا هر چه سریع‌تر به میدان التحریر در مرکز بغداد بروند و پس از تجمع، تصاویر مقامات آمریکایی و رهبران تروریسم بین‌المللی و کسانی که از جنایت قتل عام مردم غزه توسط رژیم اسرائیل حمایت کرده‌اند را به آتش بکشند.

در این پیوند بسیاری از عراقی‌ها با تجمع در میدان التحریر بغداد تصاویر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را همراه با پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا لگد مال کردند و سپس آنها را به آتش کشیدند.

عراقی‌ها همچنین با سردادن شعارهایی سفر بلینکن به بغداد را محکوم کردند و خواستار خروج فوری نیروهای نظامی این کشور از عراق شدند.

همزمان با برگزاری این تظاهرات، نیروهای امنیتی عراق به طور موقت منطقه سبز و پل‌های السنک و الجمهوریه که به میدان التحریر منتهی می‌شود را بستند و به منظور حفاظت از تظاهر کنندگان تدابیر شدید امنیتی اعمال کردند.

در واکنش به سفر وزیر خارجه آمریکا به بغداد، مقاومت اسلامی اصحاب الکهف عراق نیز با صدور بیانیه‌ای این سفر را محکوم کرد و نوشت: سفارت شر آمریکا منبع تروریسم در منطقه است و اتاق تاریکی است که کل عملیات تروریستی در منطقه ما در آن برنامه ریزی و مدیریت می‌شود بنابراین باید بسته شود، ضمن آنکه باید آمریکایی‌ها از پایگاه‌های نظامی موجود اخراج شوند.

پربیننده ترین خبرها