اختلاف واشینگتن و تل‌آویو؛ آیا بایدن با نتانیاهو اختلاف نظر دارد؟!

اختلاف واشینگتن و تل‌آویو؛ آیا بایدن با نتانیاهو اختلاف نظر دارد؟!
سه شنبه 16 آبان 1402 - 08:24

واشنگتن پست با اشاره به «ناتوانی واشنگتن در تأثیرگذاری» بر «اسرائیل» متحد اصلی خود در خاورمیانه، مدعی شد که «تلاش‌های آمریکا» برای وادار کردن رژیم اشغالگر اسرائیل به «کاهش حملات خود به نوار غزه» شکست خورده است.

العالم ـ یک خبر چند خط تحلیل

-به نظر می‌رسد افزایش تعداد شهدای تجاوز اسرائیل به نوار غزه به بیش از ده هزار نفر از جمله چهار هزار و 800 کودک و دو هزار و 550 زن و نیز زخمی شدن ۲۴ هزار و 808 نفر و مفقود شدن دو هزار و 660 نفر که هزار و 270 نفر آنان کودکند، بدون اینکه این تجاوز دستاورد مهمی برای رژیم اشغالگر در بر داشته باشد، دولت آمریکا را از چند روز پیش بر آن واداشته تا سیلی از اخبار ساختگی را از طریق رسانه های خود منتشر کند مبنی براینکه با تل آویو و نتانیاهو، در مورد جنگ غزه اختلاف دارد با این امید که افکار عمومی را منحرف و از پیامدهای جنگ نسل کشی شانه خالی کند، جنگی که آمریکا در آن کنار رژیم صهیونیستی ایستاده و در حال سلاخی کردن مردم غزه اند.

-درست در شرایطی که چنین اخباری در مورد وجود اختلاف نظر بین بایدن و نتانیاهو در مورد تجاوز به غزه در مطبوعات و رسانه های آمریکایی به طور گسترده درز می کند، در صحنه و میدان شاهد اتفاقاتی هستیم که نه تنها این موضوع را تکذیب می کند، بلکه وجود هماهنگی، تبانی و مداخله مستقیم آمریکا در جنگ را تایید می کند. همین دیروز بود که فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که زیردریایی هسته‌ای اوهایو وارد منطقه خاورمیانه شده است تا به دو ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و «جرالد فورد» و گروه ناوهای جنگی آن‌ دو ملحق شود، ناوهایی که ارتش آمریکا پیش از این در منطقه مستقر کرده بود تا از اسرائیل در تجاوز به غزه حمایت کنند.

-نشانه ای دیگر از دروغ بودن اختلاف بین آمریکا و اسرائیل این است که تمام جهان مشاهده کردند که چگونه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با وزرای خارجه کشورهای عربی، آتش بس را رد و سخنان بایدن را در مورد حق «اسرائیل» برای دفاع از خود تکرار کرد هرچند تحت فشار افکار عمومی جهان علیه جنایاتی که با حمایت و مداخله مستقیم کشورش در اجرای این جنایات در غزه انجام می شود، تنها به سخن گفتن از «آتش بس بشردوستانه» بسنده کرد و همه درخواست های همتایان عرب خود را برای آتش‌بس رد کرد، زیرا دولت او آتش‌بس را یک پیروزی برای حماس در برابر بربریت و وحشیگری اسرائیل-آمریکایی می‌داند.

-به نظر می رسد وجدان بلینکن با تماشای این صحنه که چگونه دو بمب «اسرائیلی» که هر کدام هزار کیلوگرم وزن داشتند، همه محله های مسکونی جبالیا را محو کردند، بیدار شد و در نتیجه پیشنهاد کرد که «اسرائیل» از بمب های کوچک تری استفاده کند که صدها نفر را به یکباره نمی کشند بلکه فقط ده ها نفر را در یک زمان بکشند و نیز کل محله ها را ویران نکنند بلکه ده ها خانه را بر سر صاحبانش ویران کنند، آری این پیشنهادی است که بلینکن به عنوان بهترین پیشنهاد"بشریت آمریکایی" مطرح کرد!

-جهان به "درز" ادعاهای دروغین در رسانه های آمریکایی توجهی نمی کند، زیرا هدف این رسانه ها سرپوش گذاشتن بر دخالت آمریکا در قتل عام غزه و تلاش برای کاهش دادن خشم جهانی به سبب نقش مستقیم آمریکا در جنگ است. آری جهان فقط به مواضع مقامات آمریکایی توجه می کند. آنگاه که بایدن پس از رسیدن تعداد شهدای غزه به بیش از ده هزار نفر که نیمی از آنها کودکند، در برابر جهان قرار می گیرد و با وقاحت، گستاخی و قلدری تمام اعلام می کند که جنایاتی که اسرائیل مرتکب می شود،«به معنای نقض قوانین بشردوستانه و بین المللی نیست» جهان به خوبی حقیقت را متوجه می شود.

-آمریکا هرچقدر هم که بخواهد با انتشار ادعاهای دروغین در رسانه ها، نقش خود را در جنایات اسرائیل در غزه انکار کند، همه کشورهای منطقه به ویژه کشورهایی که واشنگتن آنها را متحد خود می داند مانند اردن، مصر، عربستان سعودی، قطر این حقیقت را می دانند که آمریکا تنها طرفی است که جنگ غزه را اداره می کند و به همین علت مقامات این کشورها بدون توجه به مقامات رژیم صهیونیستی، در مورد جزئیات تجاوز به غزه و نحوه توقف آن فقط با مقامات آمریکایی گفتگو می کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها