تاکید سفرای ایران و عربستان در دوحه بر توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی

تاکید سفرای ایران و عربستان در دوحه بر توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 18 آبان 1402 - 11:57

سفرای ایران و عربستان سعودی در قطر در دیدار با یکدیگر بر ضرورت تلاش‌های هماهنگ کشورهای اسلامی برای توقف نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کردند.

العالم - ایران

روز گذشته علی صالح آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه با همتای عربستانی خود در این کشور دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار که پیش از اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی در ریاض برگزار شد، بر تقویت همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور و ضرورت تلاش‌های هماهنگ کشورهای اسلامی برای توقف نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کردند.

عربستان سعودی شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور شنبه و یکشنبه آینده میزبان دو نشست عربی و اسلامی برای بحث درباره تحولات نوار غزه خواهد بود.

وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای با اشاره به اینکه نشست عربی-آفریقایی درباره همکاری‌های اقتصادی را به تعویق انداخته تاکید کرد که عربستان ریاست این دوره از نشست‌های اتحادیه کشورهای عربی و سازمان همکاری اسلامی را برعهده دارد.

این وزارتخانه افزود، تحولات غزه مستلزم فراخوان برای برگزاری یک نشست فوق‌العاده سران کشورهای عربی و اسلامی جهت بحث درباره بحران کنونی غزه و پیامدهای انسانی خطرناک آن است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان نیز یکشنبه هفته آینده برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی به ریاض سفر می‌کند.

پربیننده ترین خبرها