انهدام 136 خودروی زرهی اسرائیل از نظر نظامی چه معنایی دارد؟

انهدام 136 خودروی زرهی اسرائیل از نظر نظامی چه معنایی دارد؟
پنج‌شنبه 18 آبان 1402 - 20:06

یک کارشناس نظامی با رد اظهارات سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل درباره تعداد تلفات این رژیم در نبردهای زمینی در نوار غزه، به تشریح معنا و مفهوم انهدام 136 خودروی زرهی این رژیم از سوی گردان های شهید عزالدین قسام پرداخت.

العالم - فلسطین

سرلشکر فایز الدویری از کارشناسان نظامی و راهبردی جهان عرب در تحلیل نظامی خود گفت: سخنان دانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل، با آنچه ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام اعلام کرد، در تضاد است.

وی افزود: صحنه های پخش شده توسط گردان های قسام از انهدام خودروها و تانک های اسرائیلی به سمع و نظر همگان در همه خانه ها در سطح جهان می رسد که به سخنان ابوعبیده اعتبار زیادی می بخشد؛ اما در مقابل، هیچ تناسبی بین گفته های هاگاری با آنچه در میدان نبرد می گذرد و نتایج به دست آمده، وجود ندارد.

سرلشکر الدویری گفت: سخنگوی ارتش اسرائیل هیچ فیلمی ارائه نمی دهد که صحت گفته هایش را تایید کند. اظهارات او منطبق بر واقعیت نیست و همراه با شواهد و مدارک نیست.

الدویری درباره تصاویر جدیدی که توسط گردان‌های قسام پخش شده است، از صلابت رزمندگان مقاومت و بهره برداری آنها از اولین فرصت ممکن برای هدف قرار دادن ادوات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی با توجه به ماهیت نبرد، جغرافیای زمین، ساختار تونل ها و مکانیسم آموزش رزمندگان مقاومت تقدیر کرد.

وی هماهنگی انجام شده توسط گردان‌های قسام را با توجه به ویدئوهای پخش شده از صحنه های نبرد ستود و به این موضوع اشاره کرد که در یکی از صحنه ها شاهدیم که یکی از اعضای گردان های قسام با گلوله الیاسین 105 یک تانک ارتش رژیم اسرائیل را هدف قرار می دهد و همزمان همقطارانش به سمت تانک تیراندازی می کند؛ به گونه ای که اگر نظامیان رژیم اسرائیل در داخل تانک بوده باشند، در آتش شعله های تانک خواهند سوخت و اگر به بیرون از تانک هم فرار کنند، توسط رزمندگان مقاومت با شلیک گلوله باز کشته خواهد شد.

وی در مورد انهدام کلی یا جزئی 136 عدد از ادوات نظامی ارتش رژیم اسرائیل توضیح داد: این اعداد معادل (یک تیپ + یک گردان) و شامل بولدوزرها، نفربرها و تانک ها است.

به گفته الدویری، اولی (بلدوز) معمولاً دو نیرو، دومی (نفربر) 11 نیرو و سومی (تانک) بین 9 تا 10 نیرو دارد.

وی افزود: با یک ضرب و تقسیم ساده به این نتیجه می رسیم که نیروی زمینی ارتش اسرائیل دستکم در جریان انهدام این مجموع ادوات نظامی، 450 کشته داده است؛ حال بماند عملیات تک تیراندازی و درگیری مستقیم و تبادل آتش دوجانبه. این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات زمینی خود تاکنون فقط به کشته شدن 34 نظامی خود اعتراف کرده است.

ابوعبیده سخنگوی گردان های قسام دیروز اعلام کرد: ما انهدام کامل یا جزئی 136 عدد ادوات نظامی ارتش اشغالگر توسط رزمندگان خود را مستندسازی کرده ایم.

پربیننده ترین خبرها