رئیسی در دیدار اردوغان: کشورهای اسلامی روابط سیاسی و اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنند

رئیسی در دیدار اردوغان: کشورهای اسلامی روابط سیاسی و اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنند
پنج‌شنبه 18 آبان 1402 - 23:08

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد که رئیس‌جمهوری در دیدار اردوغان تأکید کرده است که کشورهای اسلامی باید روابط سیاسی و اقتصادی خود با رژیم جنایتکار صهیونیستی را قطع کنند.

العالم - ایران

احسان صالحی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در فضای مجازی، با اشاره به دیدار رئیسی و اردوغان، رؤسای جمهور ایران و ترکیه در حاشیه جلسه سران کشورهای سازمان همکاری اکو که در ازبکستان برگزار شد، نوشت: رئیس‌جمهوری در دیدار اردوغان تأکید کرد کشورهای اسلامی باید روابط سیاسی و اقتصادی خود با رژیم جنایتکار صهیونیستی را قطع کنند.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: ترجیع‌بند سخنان رئیس‌جمهور در طول سفر تاجیکستان و ازبکستان، حمایت از مظلومان فلسطین و تاختن به وحشی‌گری‌های رژیم غاصب بود.

همچنین، رؤسای جمهور ایران و ترکیه پس از مذاکرات تفصیلی در خصوص موضوع فلسطین در حاشیه اجلاس اکو در ازبکستان، بر لزوم اتخاذ تصمیمات عملی و اثربخش در اجلاس سران کشورهای اسلامی در ریاض تأکید کردند و گفتند بمباران غزه باید فورا متوقف و محاصره غزه رفع شود.

بر همین اساس، رئیس‌جمهور پیش از سفر به کشورهای ازبکستان و تاجیکستان، در جمع خبرنگاران ضمن تأکید بر اینکه در این سفرها پیگیر توقف جنگ در غزه خواهد بود،گفته بود که مسئله غزه حتماً در بحث‌های اجلاس ازبکستان مطرح خواهد شد، سازو‌کارهای حمایتی در دنیا از مظلومان، به‌هیچ عنوان کارایی ندارد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها