در گفت وگو با العالم؛

کارشناس نظامی عرب: رژیم اشغالگر نمی تواند حماس را حذف کند

کارشناس نظامی عرب: رژیم اشغالگر نمی تواند حماس را حذف کند
شنبه 20 آبان 1402 - 14:04

کارشناس عرب سلاح های کشتار جمعی و حقوق بین الملل گفت: نتیجه یک ماه درگیری نشان داد که رژیم اشغالگر به لحاظ نظامی شکست خورده به طوری اکنون در حال جنگ با غیرنظامیان است.

العالم لبنان

سرهنگ اکرم سریوی کارشناس عرب سلاح های کشتار جمعی و حقوق بین الملل، در گفت‌وگو با برنامه « مع الحدث» شبکه خبری العالم،‌ به نقض مداوم قوانین و تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی از سوی رژیم اسرائیل از قطعنامه‌های شورای امنیت گرفته تا سایر قطعنامه‌های سازمان ملل اشاره و خاطرنشان کرد، تجربه ثابت می‌کند، رژیم اشغالگر تنها رژیمی در جهان است که فراتر از قوانین بین المللی عمل می کند و از هرگونه محاکمه در قبال اقدامات جنایتکارانه اش مصون است.

وی با بیان اینکه آمریکا سرپوش کاملی برای جنایات رژیم اشغالگر فراهم کرده است و این سرپوش باعث تخریب و فلج شدن نهادهای بین المللی از شورای امنیت گرفته تا سایر زیر مجموعه های سازمان ملل، دیوان بین المللی دادگستری و دیوان کیفری شده است.

این کارشناس نظامی تاکید کرد: سلطه جویی رژیم اسرائیل به جایی رسیده که حتی خواهان محاکمه دبیرکل سازمان ملل متحد شده است.

سریوی تصریح کرد: ناو هواپیمابر آمریکا برای حمایت از رژیم اسرائیل به منطقه آمده ، زیرا این رژیم ضربه بسیار شدیدی از مقاومت فلسطین و قسام خورد که باعث فلج شدن آن در سطوح مختلف نظامی، اجتماعی و سیاسی شد.

وی گفت: آمریکا با این اقدام خواست از گسترش جنگ جلوگیری کند زیرا نگران گسترش جبهه ها علیه اسرائیل است.

این کارشناس نظامی عرب تاکید کرد: محور مقاومت بر این باور است که غزه و حماس در این جنگ شکست نخواهند خورد و برعکس، اکنون رژیم اسرائیل به دام افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: این اولین بار نیست که ارتش اسرائیل اهداف بزرگی را اعلام می کند ولی به هیچ یک از آنها دست نمی یابد، ژنرال های ارتش اسرائیل به خوبی می دانند که این اهداف از جمله نابودی حماس قابل دستیابی نیست، آنها نمی توانند از حماس خلاص شوند یا حذفش کنند، حماس مورد حمایت مردم فلسطین و یکی از چهره های مقاومت فلسطین است.

سریوی افزود: مسئله اصلی این است که سرزمینی اشغال شده و مردمی هستند که برای آزادسازی سرزمین خود مقاومت می کنند و حاضرند همه چیزهای با ارزش و گرانبهای خود را برای آزادی این سرزمین قربانی کنند و این سرزمین را رها و ترک نخواهند کرد.

وی گفت: یک ماه درگیری و حملات رژیم صهیونیستی در مقابل حماس و گروه های مقاومت فلسطین نشان داد که این رژیم در عمل و در میدان شکست خورده به طوری اکنون در حال جنگ با غیرنظامیان است و برای جبران شکست های میدانی، مدارس و بیمارستان ها را بمباران می کند.

پربیننده ترین خبرها