وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد؛

توقف فعالیت بیمارستان شفا در غزه به دلیل حملات ارتش اشغالگر

توقف فعالیت بیمارستان شفا در غزه به دلیل حملات ارتش اشغالگر
شنبه 20 آبان 1402 - 19:55

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، بیمارستان شفا در غزه به دلیل حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی کاملا از کار افتاده است و این بیمارستان به صحنه عملیات ارتش اشغالگر تبدیل شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش سمانیوز، "اشرف القدره" در این باره به شبکه الجزیره گفت: بر اثر حملات مستمر صهیونیست ها، شمار زیادی زخمی و کشته در مقابل ورودی بیمارستان شفا بر روی زمین افتاده اند و ارتش اشغالگر، هر جنبنده ای را در محوطه های بیرونی بیمارستان هدف قرار می دهد و این محوطه ها به صحنه حملات تک تیراندازها و بالگردهای اشغالگران تبدیل شده است.

اشرف القدره با تأکید بر حضور ۲۰ هزار نفر آواره و کادر پزشکی در این بیمارستان تصریح کرد: از نهادهای مختلفی برای متوقف کردن حملات به اطراف بیمارستان شفا درخواست کمک کردیم. اما هیچ گونه پاسخی دریافت نکردیم.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین افزود: پنج زخمی حملات ارتش اشغالگر، به دلیل فقدان امکانات ناشی از محاصره نوار غزه، حملات اشغالگران و قطع برق و سوخت جانشان را از دست دادند و به شهادت رسیدند.

اشرف القدره همچنین با اشاره به اینکه به دلیل کمبود دستگاههای مراقبت ویژه نوزادان، یک نوزاد جان خود را از دست داده است، تأکید کرد: با از کار افتادن موتور برق کوچک بیمارستان شفا آخرین رمق های فعالیت آن نیز نابود شده است.

بنا به گزارش ایرنا، از سوی دیگر، هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد تانک های اشغالگران در فاصله ۲۰ متری بیمارستان قدس در غرب شهر غزه قرار دارند و نیروهای اشغالگر به طور مستقیم این بیمارستان را هدف قرار می دهند که این امر باعث ترس و نگرانی شدید بین آوارگان پناه گرفته در آن شده است.

پربیننده ترین خبرها