روایت وحشتناک از تراژدی غزه درگفتگوی العالم با یک مسئول بیمارستان شهدای الاقصی/ بمب های جدیدی که اعضای داخلی بدن را پاره می کنند

شنبه 20 آبان 1402 - 21:35

یکی از مسئولین بیمارستان شهدای الاقصی غزه جزییاتی از جنایتگری و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را فاش و خاطرنشان کرد که در پنجاه سال گذشته چنین فاجعه ای را ندیده است به طوری که این فجایع باعث گریه پزشکان شده است.

العالم – فلسطین
دکتر ایاد الجبری از مسئولین بیمارستان شهدای الاقصی در غزه در گفت و گو با برنامه ضیف و حوار شبکه خبری العالم اظهار داشت: در 50 سال گذشته چیزی شبیه به جنایاتی که در نوار غزه شاهد بودم ندیده‌ام، غزه شاهد جنگ نیست، بلکه شاهد نسل‌کشی مردم فلسطین است، ما تا کنون نه چنین موشک‌های تخریب گری را دیده‌ایم، نه اعضای تکه تکه بدن را دیده‌ایم، نه چنین حملاتی را دیده‌ایم که انسان‌ها، درختان و سنگ‌ها را نابود می کند.

رژیم صهیونیستی سلاح های جدید را در غزه آزمایش می کند/ داستان های ترسناک اجساد بدون سر و سرهای بدون جسد
وی توضیح داد که تعداد و نوع تلفات نشان می دهد که سلاح های مورد استفاده اشغالگران که از آن برای حمله به زیرساخت ها و شهروندان غزه استفاده می شود، سلاح های جدیدی است.
الجبری یادآور شد: بیمارستان های غزه پذیرای تعداد زیادی شهید هستند که شامل اعضای بریده شده، سرهای جدا شده، اجساد بدون سر و اعضای بدنی است که حتی برای بستگان آنها نیز قابل تشخیص نیستند.

بمب های جدیدی که اعضای داخلی بدن را پاره می کنند و باعث مرگ می شوند
این مسئول بیمارستان شهدای الاقصی در غزه به وضعیت عجیب برخی از شهدا اشاره کرد و گفت: شهدایی هستند که بدن آنها هیچگونه جراحت و آسیب ظاهری ندیده بلکه ناشی از فشار و کشش هوا به خاطر بمب هایی که اعضای داخلی بدن فرد را پاره می کند و باعث مرگش می شود به شهادت رسیده اند بدون آنکه کسی بداند علت مرگ چیست.
دکتر الجبری درباره بمب های آتش زا که توسط اشغالگران برای حمله به غیرنظامیان در غزه استفاده می شود، نیز خاطرنشان کرد: فردی که 50 درصد سوختگی دارد نمی تواند زنده بماند، در حالی که بیمارستان های غزه پذیرای افراد 100 درصد سوختگی هستند.
وی تاکید کرد که پزشکان با دیدن اجساد و اعضای بدن تکه تکه شده در بیمارستان ها به گریه می افتند.
تعداد مجروحان بیشتر از ظرفیت بیمارستان ها است
این مسئول بیمارستان شهدای الاقصی در غزه گفت: فشار کاری زیاد به چالشی برای کار درمان این بیمارستان که تنها بیمارستان منطقه مرکزی است، تبدیل شده است به این دلیل که قبل از شروع جنگ به 350 هزار نفر خدمات رسانی می کردند اما اکنون به دلیل آواره شدن مردم ناشی از بمباران شمال غزه به یک میلیون نفر خدمات رسانی می کنند.
دکتر الجبری با اشاره به اینکه این بیمارستان هر بار پذیرای 40 شهید و 70 مجروح است، گفت: این وضعیت پرسنل بیمارستان را خسته کرده اما آنچه ما را شوکه کرد آن بود که تعدادی از کارکنان ما برای استراحت به خانه هایشان رفتند اما پس از مدتی پیکرهایشان به بیمارستان بازگشت.

دکتر الجبری گفت: بیمارستان شهدای الاقصی قبلاً 170 مورد بالینی پذیرش می کرد و اکنون مجبور به پذیرش 430 مورد بالینی است که از توان بیمارستان خارج است.

برای اولین بار در غزه، زخمی ها درجه بندی می شوند
این مسئول بیمارستان شهدای الاقصی با اشاره به اینکه این بیمارستان برای اولین بار زخمی ها را درجه بندی می کند، تصریح کرد: پزشکان به سبب انبوه زخمی ها به ناچار برای رسیدگی به زخمی هایی که احتمال نجات شان بیشتر است، به مداوای آنها مبادرت می کنند و زخمی های شدید را که امیدی به نجاتشان نیست رها می کنند.

وی گفت: شمار زیاد زخمی ها موجب شده تا پزشکان ، عمل های جراحی را بر روی تخت مجروحان و نه در اتاق های عمل انجام دهند.
دکتر الجبری تاکید کرد: این عمل ها بدون بیهوشی انجام می شود زیرا داروهای بیهوشی وجود ندارد و همین موضوع باعث ایجاد درد وحشتناکی در مصدومان می شود و ما اغلب از برخورد با چنین صحنه هایی با مجروحان متاثر می شویم.
وی انجام عمل در مکان های مملو از باکتری و غیر استریل را شرایط بسیار سختی عنوان کرد که برای مصدوم ایجاد عفونت می کند و تصور آن برای انسان بسیار دشوار است.

نابودی بیمارستان الشفا، سیستم بهداشتی غزه را از بین خواهد برد

وی هشدار داد که نوار غزه در آستانه یک فاجعه بزرگ است و پس ازنابودی بیمارستان الرنتیسی، بیمارستان النصر، بیمارستان خدمات عمومی، بیمارستان العوده و بقیه بیمارستان های شمال غزه، تنها بیمارستان باقی مانده درغزه یعنی بیمارستان الشفاء نیز اگر نابود شود ، فاجعه ای در غزه رخ خواهد داد. زیرا بیمارستان الاقصی قادر به پذیرش مجروحان و کارکنان بیمارستان های شمالی نیست درحالی که بیمارستان الشفا بزرگترین بیمارستان غزه است و دارای تخصص هایی است که در بیمارستان های دیگر وجود ندارد و نابودی بیمارستان الشفا یعنی نابودی نظام بهداشتی در نوارغزه .

این مسئول بیمارستان شهدای الاقصی در غزه با تاکید بر ممنوعیت هدف قرار دادن بیمارستان ها در حقوق بین الملل خاطرنشان کرد: دشمن سلطه جو با حمایت کشورهای غربی و اروپایی که نگاه انسانی به مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین ندارند، به بیمارستان ها حمله کرد.

بیمارستان های غزه خواستار عبور و مرور ایمن و تامین سوخت هستند
وی خواستار عبور ایمن برای انتقال مجروحان به خارج از نوار غزه و حضور هیئت‌های پزشکی برای کمک به کارکنان فلسطینی در غزه برای نجات مجروحان شد، زیرا تمام کادر پزشکی فلسطینی به خاطر شمار زیاد مجروحان خسته شده‌اند.دکتر الجبری با اشاره به تعطیلی بسیاری از بیمارستان ها به دلیل تمام شدن سوخت نوار درغزه، هشدار داد که بیمارستان شهدای الاقصی در صورت عدم دریافت سوخت بیش از دو روز یا بیشتر دوام نخواهد آورد و از مدار خدمت رسانی خارج می شود.

پربیننده ترین خبرها