خیزش عراقی‌ها برای حمایت از غزه

يکشنبه 21 آبان 1402 - 12:01

مردم عراق با حضور در تظاهراتی گسترده همبستگی و حمایت کامل خود را از مقاومت فلسطین علیه رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام کردند.

العالم - عراق

در حالی که تجاوزات رژیم صهیونیستی وارد دومین ماه خود می شود، عراق حمایت مردم، مقاومت، دولت خود را از غزه، تقویت می‌کند.

مقاومت عراق نیز با حملات موشکی و پهپادی خود به پایگاه های آمریکایی در عراق و سوریه تلاش می کند بر فشار را بر اشغالگران و حامیان آنها بیفزاید.

حیدر اللامی، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش نُجَباء گفت: «عملیات نظامی مقاومت اسلامی عراق برای حمایت از مقاومت فلسطین و مردم غزه از مرزهای عراق فراتر رفته است»

موضع پیشرو عراق در حمایت از غزه، علیرغم رنج مردم عراق در دهه های گذشته، در صورت سکوت دولت های عربی در قبال نسل کشی ملت فلسطین علامت سوال های زیادی ایجاد می کند.

در همین حال، جواد رحیم الساعدی، دبیرکل جنبش جهاد و سازندگی عراق گفت: «سکوت کشورهای عربی و اسلامی واضح و قابل توجه است و برخی به سمت عادی‌سازی رفتند و فراموش کردند که مسئله فلسطین اولین مسئله جهان اسلام است»

عراقی‌ها برای حمایت از برادران خود در غزه در زمینه های مختلف به پا خاستند. مثلا صدها نفر از هفته‌ها پیش با تحصن در گذرگاه تربیل در مرز عراق و اردن، از دولت اردن می‌خواهند که به آنها اجازه ورود کمک ها را بدهد.

حسن سالم، نماینده پارلمان عراق گفت: ما به حاکمان مطیع و ذلیل عرب این پیام را می‌دهیم که مردم از شما قوی‌تر هستند، مردم شما را در هم خواهند شکست و تاریخ به شما رحم نخواهد کرد.

عراق با قرار دادن خود در محور مقاومت در نبرد حق و حقیقت با تشدید فشارها و تهدیدهای آمریکا، نقش تاریخی و محوری خود را در منطقه ثبت می کند و در عین حال نقاب از صورت تماشاگران بر می دارد.

پربیننده ترین خبرها