فرمانده کل انتظامی ایران با وزیر کشور عراق دیدار کرد + فیلم

يکشنبه 21 آبان 1402 - 21:30

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران که به بغداد سفر کرده است، امروز (یکشنبه) با «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق دیدار و گفت و گو کرد.

العالم - عراق

در این دیدار که در ساختمان وزارت کشور عراق برگزار شد، همکاری های دو کشور در زمینه امنیت، امور انتظامی و پلیسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری شکوهمند راهپیمایی اربعین حسینی(ع) گفت: ما از دولت و مردم عراق به دلیل میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی تشکر می‌کنیم؛ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از دولت و مردم عراق تشکر و قدردانی کردند.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری های امنیتی و پلیسی دو کشور در زمینه تامین امنیت و تسهیل ورود و خروج و ارائه خدمات به زائران پیاده روی اربعین حسینی در سال های آینده ادامه یابد.

«عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق نیز با اشاره به اینکه یادداشت تفاهمی بین دو کشور در حال اجرا است، ابراز امیدواری کرد که در سفر فرمانده کل انتظامی ایران به عراق همکاری ها و هماهنگی های دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر و روانگردان و مبارزه با تروریسم و ‌کنترل مرزها تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی بین وزارت خانه های کشور ایران و عراق در همه زمینه ها وجود دارد، افزود: سفر فرمانده کل انتظامی ایران به عراق موجب همکاری های دو کشور در حوزه اطلاعاتی و برنامه ریزی های جدید برای آینده خواهد شد.

پس از این دیدار سردار رادان در مشایعت وزیر کشور عراق از دانشکده پلیس و پلیس فدرال این کشور بازدید کرد و ضمن گفت و گو با مسئولان این نهادها در جریان چگونگی فعالیت آنها قرار گرفت.

سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه بنا به دعوت وزیر کشور عراق وارد بغداد شد و در بدو ورود به فرودگاه بین المللی بغداد مورد استقبال سپهبد «عادل الخالدی» معاون اول وزیر کشور عراق در امور پلیس قرار گرفت.

معاون اول وزیر کشور عراق در امور پلیس در مراسم استقبال از فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که توسعه همکاری دو کشور به ویژه در زمینه امنیت، امور انتظامی و پلیسی گسترش یابد.

film

پربیننده ترین خبرها