سالیوان: به حمله علیه آمریکا در منطقه پاسخ می‌دهیم

سالیوان: به حمله علیه آمریکا در منطقه پاسخ می‌دهیم
سه شنبه 23 آبان 1402 - 00:40

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که پنتاگون به حملات نیروهای مقاومت منطقه علیه پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه پاسخ می‌دهد.

العالم-آمریکا

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید دوشنبه شب به وقت تهران مدعی شد که «اگر گروهای نیابتی ایران به هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی ادامه دهد، ما پاسخ می‌دهیم».

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تأکید کرد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا بسیار صریح بیان کرده که «دفاع از آمریکایی‌ها در اولویت ماست».

این اظهارات سالیوان در حالی است که نیروهای مقاومت منطقه در پاسخ به شراکت مستقیم آمریکا در جنایت علیه مردم فلسطین در غزه، بیش از ۵۰ بار پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه را هدف گرفته‌اند.

آمریکا بامداد دوشنبه نیز مناطقی در شرق سوریه را هدف قرار داد که بلافاصله با پاسخ نیروهای مقاومت مواجه شد و پایگاه‌هایش در سوریه هدف قرار گرفتند.

سالیوان همچنین در تلاش برای تخریب روابط تهران-پکن، درباره رایزنی روز چهارشنبه سران چین و آمریکا، گفت: رئیس‌جمهور بایدن به رئیس‌جمهور شی خواهد گفت ایران به شیوه‌ای تنش‌زا و بی‌ثبات‌کننده عمل می‌کند و این در راستای منافع چین و یا هر کشور مسئولیت‌پذیر دیگری نیست.

جیک سالیوان در ادامه اظهارتش به تحولات غزه اشاره کرد و گفت: «ما می‌خواهیم در چارچوب آزادی بازداشت‌گان و گروگان‌ها، شاهد آتش‌بس انسانی برای چند روز باشیم نه چند ساعت».

وی اضافه کرد، «ما معتقدیم که آتش‌بس نباید تابع یک جدول زمانی دقیق باشد، بلکه باید به اهداف مربوط به ایجاد گذرگاه‌ها و انتقال امن کمک‌ها را محقق کند».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها