جنایت جنگی در غزه؛

گزارش العالم از جنبش مردمی ترکیه برای محاکمه سران رژیم اشغالگر+ ویدیو

چهارشنبه 24 آبان 1402 - 11:36

گروه های مردمی در کشورهای مخنلف از جمله ترکیه با برپایی تظاهرات خواستار پایان دادن به تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و محاکمه سران رژیم اشغالگر شدند.

العالم _ ترکیه

با تداوم جنگ و جنایتگری رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و نسل‌کشی در غزه، همبستگی مردمی در پایتخت‌های مختلف جهان با وجود حمایت رسمی غرب از این نسل کشی، رو به گسترش است.

گروه های مردمی مخنلف و فعالان حقوق بشر در ترکیه با برگزاری تظاهرات خواستار محاکمه سران رژیم صهیونیستی به جرم ارتکاب جنایت جنگی در غزه شدند.

فعالان حقوق بشر بر این باورند که با توجه به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و به شواهد عینی گسترده از ارتکاب جنایات جنگی ارتش رژیم اشغالگر نازی در غزه و استفاده از سلاح های ممنوعه بین المللی علیه غیرنظامیان، باید اقدام جدی در دادگاه های بین المللی برای جرم انگاری رهبران صهیونیست بر اساس کنوانسیون ها و موازین بین المللی صورت گیرد.

قاسم گورال، فعال حقوق بشر ترکیه به خبرنگار العالم گفت: شواهدی قطعی وجود دارد مبنی بر اینکه اشغالگران بر اساس آنچه در قوانین بین المللی تعریف شده است، مرتکب جنایات جنگی شده اند. مدارک و شواهدی برای تعقیب سران جنایتکار رژیم اسرائیل در فلسطین و جنایتکاران جنگی این رژیم در سال های اخیر وجود دارد.

وی گفت: باید برای جهانیان مهم باشد که در مورد "اسرائیل" از استانداردهای دوگانه استفاده نشود.

درخواست ها برای جرم انگاری سران اشغالگر در سطح بین المللی، علاوه بر گسترش تحریم در سطح منطقه ای و جهانی، با هدف محاکمه سران رژیم اشغالگر به عنوان جنایتکاران جنگی صورت گرفته است.

با توجه به جنایات جنگی اثبات شده و مستندی که نوار غزه در معرض آن قرار دارد، فعالان حقوق بشر توافق دارند که در کنار نبرد مقاومت علیه رژیم جنایتکار صهیونیست، باید نبردی دیگر توسط یک جنبش قانونی به راه بیافتد تا رهبران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی را به عنوان جنایتکار جنگی در برابر میز محاکمه قرار دهد و این مستلزم اقدام جدی کل جامعه بین المللی است.

پربیننده ترین خبرها