اجازه ورود روزانه 2 تانکر سوخت به نوار غزه

اجازه ورود روزانه 2 تانکر سوخت به نوار غزه
جمعه 26 آبان 1402 - 21:51

رژیم اسرائیل که طی 42 روز جنگ مستمر علیه نوار غزه با ورود سوخت به این منطقه مخالفت می‌کرد، در نهایت موافقت خود را با ورود روزانه 2 تانکر سوخت به غزه اعلام کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

تل‌آویو، عصر امروز (جمعه)، اعلام کرد با ورود روزانه ۲ تانکر سوخت به نوار غزه موافقت کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام تل‌آویو گزارش داد: «شورای جنگ با اتفاق‌آرا در بیانیه‌ای با توصیه مشترک ارتش اسرائیل و شاباک مبنی بر پذیریش درخواست آمریکا و اجازه ورود روزانه ۲ کامیون حامل سوخت دیزل به غزه موافقت کرده است».

براساس این بیانیه، این موافقت به علت ترس از شیوع وبا در اراضی اشغالی فلسطین و وخامت اوضاع بهداشتی در نتیجه فشارهای بین‌المللی صورت گرفته است.

منبع مذکور در ادامه اشاره کرد محموله کامیون‌ها بعد از ورود به گذرگاه مرزی «رفح» (راه ارتباطی مصر با غزه)، از طریق آژانس‌های سازمان ملل متحد میان مردم غزه در جنوب این منطقه توزیع خواهد شد. تل‌آویو شرط کرده است که این سوخت‌ها نباید به دست مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برسد.

آژانس کاریابی و امدادرسانی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، این هفته، اعلام کرده بود پیش از آغاز جنگ در نوار غزه، ۵۰ کامیون حامل سوخت به صورت روزانه وارد این منطقه می‌شد.

طبق اعلام سازمان ملل متحد، نوار غزه با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت روزانه به ۱۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد.

رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر گذشته به‌صورت پیوسته بخش‌های مختلفی از نوار غزه بخصوص بسیاری از ساختمان‌های مسکونی را هدف حمله قرار داده که به دنبال آن بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. از این تعداد ۴۷۱۰ نفر کودک و۳۱۶۰ نفر زن بوده‌اند.

به دنبال این جنگ، همچنین بیش از ۲۹ هزار و ۸۰۰ فلسطینی مجروح شده‌اند که ۷۰ درصد آن‌ها طبق اعلام وزارت بهداشت نوار غزه زن و کودک بوده‌اند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها