هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره وضعیت بیمارستان شفا

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره وضعیت بیمارستان شفا
شنبه 27 آبان 1402 - 06:34

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه جمعه شب گفت که وضعیت در مجتمع بیمارستانی شفا فاجعه‌بار است.

العالم - فلسطین اشغالی

اشرف القدره، تاکید کرد: وضعیت انسانی در مجتمع بیمارستانی شفا فاجعه بار است و حتی یک تکه نان در این بیمارستان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیماران مجتمع شفا گرسنگی می‌کشند و آواره‌ها نمی‌توانند لقمه نانی پیدا کنند، افزود: هشت روز است که هیچ غذا و آبی وارد مجتمع شفا نشده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اضافه کرد: ۵۱ بیمار در مجتمع شفا به شهادت رسیدند که چهار تن از آنها نوزاد نارس بودند.

القدره با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ کادر پزشکی، صدها بیمار و ۷ هزار آواره در مجتمع بیمارستانی شفا با خطر مرگ روبرو هستند، گفت: نیروهای اشغالگر زیرساخت‌های مجتمع شفا، چاه‌های آب و شبکه اکسیژن را تخریب کردند.

وی افزود: ما در داخل مجتمع شفا بین ۷ تا ۱۰ هزار نفر داریم و غذاهایی که رژیم اشغالگر اجازه ورود داده فقط برای ۴۰۰ نفر کافی است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه، اضافه کرد: ما مجددا خواستار عبور امن برای ورود تجهیزات پزشکی، غذا و سوخت هستیم چرا که اگر وضعیت بر همین منوال پیش رود، شمار شهدا ۲ برابر خواهد شد.

القدره در ادامه با بیان اینکه زباله‌های انباشته شده تهدید جدیدی برای کسانی است که در مجتمع شفا محاصره شدند، گفت: مجتمع شفا به دلیل قطعی ارتباطات به طور کامل از جهان جدا شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین افزود: در حال حاضر اشغالگران مانع از خروج ما از این مجتمع می‌شوند و به همین دلیل ما نمی‌توانیم جانباختگان را دفن کنیم.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها