تحلیل وحشت غرب از بازنشر پیام بن لادن در باره علت حمله 11سپتامبر در اوج کشتار غزه

تحلیل وحشت غرب از بازنشر پیام بن لادن در باره علت حمله 11سپتامبر در اوج کشتار غزه
شنبه 27 آبان 1402 - 14:08

شبکه های اجتماعی به ویژه در آمریکا دو روز گذشته نامه سال 2002 رهبر القاعده خطاب به شهروندان و مسئولان آمریکایی را بازنشر کردند که در آن دلایل وی و گروهش برای ترغیب به حملات 11 سپتامبر 2001 به مرکز تجارت جهانی نیویورک فهرست شده است.

العالم - فلسطین

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه الکترونیکی رای الیوم در سرمقاله این نشریه با بیان این مطلب خاطرنشان کرده است: در نامه سال 2002 رهبر القاعده خطاب به شهروندان و مسئولان آمریکایی دلایل وی و گروهش برای ترغیب به حملات 11 سپتامبر 2001 به مرکز تجارت جهانی نیویورک فهرست شده است که مهم ترین این دلایل حمایت نظامی، سیاسی و مالی آمریکا از رژیم اشغالگر اسرائیل و جنایات آن علیه مردم فلسطین و به طور کلی سیاست دشمنی آمریکا با عربها و مسلمانان عنوان شده است و تأکید کرده که این حملات به تلافی و انتقام گیری از این جنایات انجام شده است و خلاصه اش این است که «تشکیل اسرائیل جنایتی است که باید محو شود و هر کس که دستانش در مشارکت با آن آلوده شده، باید بهای سنگینی برایش بپردازد.

دلیل اصلی جستجوی این نامه در شرایط کنونی، در آرشیو روزنامه بریتانیایی گاردین که 22 سال پیش متن کامل آن در یکی از شماره هایش منتشر شد و بازنشر فعلی این نامه در بیشتر شبکه های اجتماعی، تجاوز وحشیانه کنونی اسرائیل به نوار غزه و حمایت آمریکا از آن، نسل کشی و پاکسازی قومی است.

و از سوی دیگر مخالفت دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با هرگونه آتش بس، به معنای چراغ سبز به ارتش اسرائیل برای ادامه کشتارهای خود است که تاکنون به شهادت حدود 12 هزار غیرنظامی که بیشتر آنها کودک و زن بودند و زخمی شدن 32000 نفر و تخریب بیش از نیمی از ساختمان های نوار غزه است.

بازنشر این پیام به خودی خود یک پیام و هشداری صریح به آمریکا است که می گوید حمایت از قتل عام اسرائیل ممکن است منجر به سوق دادن برخی از فرزندان و خواهران و برادران قربانیان به سمت افراط گرایی و ارتکاب اقدامات انتقام جویانه مشابه در آینده در آمریکا یا جهان غرب شود.

مجله معروف بریتانیایی «اکونومیست» نیز در سرمقاله‌ای در باره وقایع 11 سپتامبر، دوهفته پس از وقوع آن، تقریباً همین مطلب را بیان کرده و گفته برخی از اعراب و مسلمانان این اقدامات را به تلافی جنگ‌های آمریکا در کشورشان به ویژه بمباران ویرانگر عراق و محاصره خفه کننده تحمیلی علیه مردم این کشور توسط دولت آمریکا،جنایات علیه فلسطینیان و عدم اجرای قطعنامه های بین المللی انجام می‌دهند.

جنایت آمریکا در حمایت از جنگ کشتارجمعی اسرائیل در نوار غزه بسیار بزرگتر از جنایت عاملان اسرائیلی آن است زیرا این کشور ادعای رهبری جهان آزاد را دارد و به بهانه انتشار ارزش های عدالت، حقوق بشر و همه اشکال دموکراسی غربی، در جهان سوم به کشورها حمله و آنها را ویران می کند.

آمریکا، تقریباً دو سال است به بهانه اشغال اوکراین از سوی روسیه جنگی نیابتی علیه مسکو به راه انداخته و علاوه بر ارسال صدها فروند هواپیما و جدیدترین موشک های زرادخانه نظامی خود، بیش از صد میلیارد دلار به ارتش اوکراین اختصاص داده در حالی که برعکس در رابطه با اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل در سرزمین های عربی و کشتار فلسطینیان دقیقا برعکس عمل و از عاملان کشتار مردم فلسطین حمایت می کند.

برای شناسایی ریشه‌های نفرت بیشتر کشورهای عربی و اسلامی نسبت به سیاست‌های ریاکارانه و نژادپرستانه آمریکا، نیازی به پیام رهبر القاعده نداریم زیرا شواهد بسیار آشکار است و در حال حاضر، زشت‌ترین شکل آن را هم اکنون در نوار غزه شاهد هستیم ، به طوری که نیروهای ویژه آمریکا دوشادوش نیروهای جنایتکار اسرائیلی می‌جنگند، بیش از پنج هزار کودک و نوزاد فلسطینی با بمب‌ ، مهمات، سلاح‌ها و هواپیماهای آمریکایی سلاخی می‌شوند و بیش از یک و نیم میلیون نفر در غزه آواره و آب، برق و غذای آنها قطع شده است.

مایه تاسف است روزنامه بریتانیایی گاردین که ادعا می کرد نماینده لیبرالیسم و ​​آزادی بیان در مطبوعات بین المللی است به دنبال بازنشر این پیام، متن پیام رهبر القاعده را از آرشیو خود پاک کرده است، که بیانگر میزان فروپاشی حرفه ای گری و معیارهای آزادی، و تسلیم شدن در برابر قتل عام و پاکسازی قومی اسرائیل با حمایت امریکا است.

جنگ غزه، اگر نگوییم همه بلکه بیشتر ادعاهای غرب درباره آزادی، حقوق بشر و آزادی بیان در رسانه های غربی را افشا کرد که منجر به نتایج نامطلوب در برانگیختن جنگ ها و گسترش نفرت و افراط گرایی در نقاط مختلف جهان خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها