نیروی دریایی ارتش یمن یک کشتی اسرائیلی را توقیف کرد

نیروی دریایی ارتش یمن یک کشتی اسرائیلی را توقیف کرد
يکشنبه 28 آبان 1402 - 17:01

منابع خبری از توقیف یک کشتی اسراییلی از سوی نیروی دریایی ارتش یمن خبر دادند.

العالم ـ یمن
بنابر گزارش رسانه های محلی، نیروی دریایی ارتش یمن کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر را توقیف کرد.
براساس این گزارش، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز تا ساعاتی دیگر در این خصوص بیانیه ای منتشر خواهد کرد.

پیش از این برخی رسانه ها گزارش داده بودند که یک کشتی اسرائیلی با چندین خدمه از صفحه رادار محو شده است.

در همین زمینه شبکه «العربیه» گزارش داده بود که اخباری درباره ناپدید شدن یک کشتی اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر» منتشرشده است که ۲۲ خدمه دارد.

بنابر این گزارش کشتی اسراییلی توقیف شده گلکسی لیدر (Galaxy Leader) یک کشتی باری با پرچم باهاما (از کشورهای آمریکای لاتین) است که محموله های وسایل نقلیه را جابجا می‌کند. سازنده، مالک و مدیر این کشتی مشخص نیست و گفته می‌شود حداقل ۲۲ خدمه دارد.

جنگ دریایی انصارالله علیه اسرائیل

پیش از این نیروهای مسلح یمن امروز (یکشنبه)‌ طی بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که کشتی های اسرائیلی و وابسته به شرکت های صهیونیستی را برای مقابله با تجاوز وحشیانه این رژیم به غزه مورد حمله قرار خواهند داد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای رسمی اعلام کرد در پاسخ به درخواست های مردم یمن و بر اساس مسئولیت دینی، ملی و اخلاقی و همچنین در راستای اقدامات نظامی یمن علیه تجاوز وحشیانه اسرائیل و آمریکا به نوار غزه، کشتی های اسرائیلی و شرکت های وابسته به آنها را مورد حمله قرار خواهد داد.

سرتیپ سریع در ادامه افزود، کشتی های حامل پرچم رژیم صهیونیستی، کشتی های متعلق به شرکت های اسرائیلی و کشتی هایی که توسط اسرائیلی‌ها مدیریت می‌شوند اهداف نظامی نیروهای مسلح یمن به شمار می‌روند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین از همه کشورهای مختلف جهان خواست تا از ورود شهروندان و کارگران خود به این کشتی ها جلوگیری کرده و از حمل بار با آنها خودداری کنند. همچنین کشتی های کشورهای دیگر باید از کشتی های اسرائیلی دوری کنند تا از تبعات حمله به آنها در امان بمانند.

اعلام هشدار رسمی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های اسرائیلی در حالی است که این نیروها تاکنون ۹ عملیات رسمی موشکی و پهپادی علیه مواضع اسرائیل در جنوب فلسطین اشغالی اجرا کرده‌اند. این بیانیه تحولی جدید در جنگ فلسطین و اسرائیل است و آن را می‌توان آغاز جنگ دریایی نیروهای مقاومت با اسرائیل تلقی کرد.

پربیننده ترین خبرها