دلایل تاخیر در اجرای آتش بس میان حماس و «اسرائیل» چیست؟

پنج‌شنبه 2 آذر 1402 - 14:20

تزاخی هانِگبی، رئیس شورای امنیت داخلی رژیم اشغالگر صهیونیستی از به تعویق افتادن توافق تبادل اسرا با حماس به فردا جمعه خبر داد.

العالم _ فلسطین

خبرنگار العالم از غزه گزارش داد که افکار عمومی در فلسطین از خودداری اشغالگران اسرائیلی در اجرای آتش بس در آخرین لحظات تعجب نکرده اند.

خبرنگار العالم گفت که اشغالگران نمی خواهند کمک های بین المللی وارد شمال غزه شود. آنان مصمم هستند مردم شمال غزه را در گرسنگی قرار دهند. این در حالی است که مقاومت فلسطین به نوبه خود درخواست اشغالگران را برای اعلام اسامی اسیرانی که قرار است مقاومت آنها را آزاد کند، قبل از اجرای قرارداد آزادی اسیران رد کرده است.

خبرنگار تلویزیون العالم تاکید کرد که تلاش‌های پیگیر طرف‌های قطری و مصری برای اجرای آتش‌بس ادامه دارد و نیروهای مرتبط با سازمان ملل انتظار دارند آتش‌بس در ساعات آینده اعلام شود. در همین حال هرچند طرف قطری احتمال داده است که آتش‌بس پایان امروز پنجشنبه برقرار شود. برخی معتقدند آتش بس از روز جمعه اجرایی خواهد شد. برخی تحلیلگران هم بر این باورند که چشم اندازی برای این آتش بس وجود ندارد.

به گفته خبرنگار العالم، اسرائیلی ها سعی دارند از ساعات باقی مانده تا اجرای آتش بس سوء استفاده کنند و بیشترین کشتار ممکن را انجام دهند و فلسطینیان را در غزه به وحشت بیاندازند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها