افسر اطلاعاتی سابق آمریکا: عملیات طوفان الاقصی اسرائیل را تحقیر کرد

افسر اطلاعاتی سابق آمریکا: عملیات طوفان الاقصی اسرائیل را تحقیر کرد
جمعه 3 آذر 1402 - 13:08

یک افسر اطلاعاتی سابق نیروی دریایی آمریکا با بیان این که مقاومت فلسطین در طی سال های اخیر به کرات توانسته رژیم اسرائیل و نهادهای نظامی و امنیتی آن را شکست دهد، گفت: عملیات هفتم اکتبر (طوفان الاقصی)‌ به معنای واقعی کلمه اسرائیل را تحقیر کرد. 

العالم ـ فلسطین اشغالی

"اسکات ریتر"، افسر اطلاعاتی سابق نیروی دریایی آمریکا و همچنین بازرس سابق تسلیحاتی سازمان ملل متحد، در گفت وگو با برنامه اسپات‌لایت (Spotlight) شبکه پرس تی وی به واکاوی ابعاد مختلف کارزار دروغ پراکنی رژیم اشغالگر قدس در بحبوحه جنگ غزه پرداخت.

"اسکات ریتر" در این برنامه با اشاره به این موضوع که عملیات هفتم اکتبر، واکنش مردم فلسطین به سال ها جنایات اسرائیل علیه این ملت بود، گفت: مقاومت فلسطین در طی سال های اخیر به کرات توانسته رژیم اسرائیل و نهادهای نظامی و امنیتی آن را شکست دهد.

غزهوی افزود: توجه داشته باشیم که عملیات هفتم اکتبر (طوفان الاقصی) به معنای واقعی کلمه اسرائیل را تحقیر کرد.

افسر اطلاعاتی سابق نیروی دریایی آمریکا اظهار داشت: اسرائیلی ها در نتیجه حملات گسترده چند وقته اخیر خود به نوار غزه، نمودهای عینی از یک شکست اخلاقی را نیز برای خود رقم زده اند.

وی گفت: بایستی جنگ غزه را بازتابی از یک شکست بزرگ اخلاقی برای اسرائیل و نمایان شدن چهره واقعی آن برای افکار عمومی بین المللی نیز در نظر گرفت.

اسکات ریتر در ادامه یکی از دلایل اصلی این موضوع را که صهیونیست ها در مدت اخیر متحمل شکست و ناکامی های بزرگ شده اند، آن ها و متحدان غربی شان نمی توانند به کل، عرصه روایت ها را در بحبوحه جنگ غزه کنترل و مدیریت کنند.

این بازرس سابق تسلیحاتی سازمان ملل تصریح کرد: آن ها سال ها با پوشش رسانه های غربی هر آنچه را می خواستند علیه ملت فلسطین انجام می دادند اما اکنون چنین وضعیتی برقرار نیست. اکنون دروغ های اسرائیل خیلی زود افشا می‌شوند و این رژیم را بی آبرو‌تر می کنند.

اسکات ریتر خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی و در بحبوحه جنگ غزه به وضوح می بینیم که اسرائیلی ها دیگر نمی توانند حقیقت را سرکوب کنند. این حقیقتا موضوع مهمی است. موضوعی که خود را در قالب حمایت‌های گستره افکار عمومی بین المللی از مقاومت و ملت فلسطین نشان داده و می دهد.

پربیننده ترین خبرها