هنیه: اولویت ما آزادی اسرای زن و کودک فلسطینی از زندان‌های اسرائیلی است

هنیه: اولویت ما آزادی اسرای زن و کودک فلسطینی از زندان‌های اسرائیلی است
جمعه 3 آذر 1402 - 16:38

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: آزادی اسرای زن و کودک فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی اولین هدف ماست.

العالم ـ فلسطین

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در پیامی تلویزیونی به مناسبت آتش بس موقت در غزه گفت: بر تعهد به توافق تا وقتی دشمن صهیونیستی به آن پایبند باشد، تاکید می‌کنیم.

وی افزود: با نظارت برادرانمان در قطر و مصر وارد مذاکرات دشواری شدیم و با مسئولیت‌پذیری آن را مدیریت کردیم. ما از قطر و مصر تشکر و قدردانی می‌کنیم و بر صرورت ادامه تلاشهای بین المللی تاکید می کنیم.

هنیه ادامه داد: دشمن در برابر شرط های مقاومت و خواست و اراده ملت ما سر تسلیم فرود آورد که این امر منجر به توافق آتش بس شد. حال آنکه دشمن بر بازگرداندن اسرایش با زور سلاح و کشتار و نسل‌کشی حساب کرده بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد: ما با غرور و افتخار، با اشغالگر مقابله کردیم و طرح های آن را به شکست کشاندیم. مردم ما نیز حماسه ایستادگی و مقاومت به ثبت رساندند و مبارزان ما زخم های دشمن را عمیق تر کردند. مردم ما در غزه و قدس و سراسر فلسطین و در هر کجا که باشند، در حال نبرد برای آزادسازی میهن‌مان هستند.

وی تاکید کرد:حماس هرگز مواضع خود را قبل و بعد از نبرد ترک نکرده و نمی کند و به تمسک‌مان به وحدت مردم فلسطین تاکید می‌کنیم.

هنیه گفت: آزادی اسیران زن و کودک فلسطینی از زندان‌های صهیونیستی اولین هدف ماست.

رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان با قدردانی از مقاومت لبنان و یمن و عراق که با مردانگی و شهامت در این نبرد مشارکت کردند، تشکر و قدردانی کرد. همچنین موضع عربی و اسلامی در رد هرگونه مداخله در تعیین سرنوشت باریکه غزه را ستود.

پربیننده ترین خبرها