توافق کانادا و اروپا برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه

توافق کانادا و اروپا برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه
شنبه 4 آذر 1402 - 13:08

کانادا و اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای از توافق بر سر تقویت و تشدید همکاری‌ها میان خود برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه خبر دادند.

العالم - اروپا

تارنمای رسمی خبری کمیسیون اروپا به نقل از این بیانیه اعلام کرد که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، چارلز میشل رئیس شورای اروپا و اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه با برگزاری یک نشست مشترک در شهر «سنت جانز» (St. John's) بر این نوع همکاری ها تاکید کردند.

در بیانیه این نشست در استان «نیوفاندلند و لابرادور» (Newfoundland and Labrador) کاناد آمده است: «ما رهبران ارو‍پایی و کانادا برای پاسخگویی به چالش‌های پیش رو در این زمینه بر ادامه همکاری راهبردی میان خود تاکید می‌کنیم».

این بیانیه افزود: «ما با درک ارزش و اهمیت فزاینده همکاری میان خود در زمینه اقدامات محدودکننده علیه روسیه، به ویژه برای اعمال محدودیت‌ها و تحریم‌های گسترده علیه آن کشور از جمله برای کنترل صادرات ادامه خواهیم داد.»

در این بیانیه رهبران ارو‍‍‍‍‍‍‍‍‍پایی و کانادا می‌خوانیم:«ما برای حمایت از اهداف سیاسی مشترک، علاوه بر این خود را به تقویت بیشتر همکاری و هماهنگی در زمینه اقدامات تحریمی گسترده‌تر، از جمله ایجاد اختلال در روند دور زدن تحریم‌ها توسط روسیه متعهد می‌دانیم».

بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و کانادا در ادامه ضمن استقبال از مساعدت‌های آموزشی اروپا به اوکراین در زمینه نظامی و حیاتی خواندن آن‌ها, بر حمایت‌ بیشتر از جنگ اوکراین تاکید و اضافه کرد:«با هم برای تضمین امنیت پایدار در اوکراین تلاش می‌کنیم و لذا به حمایت‌های نظامی، بشردوستانه، اقتصادی و مالی خود از این کشور ادامه می‌دهیم».
خبرگزاری تاس روسیه نیز ضمن پوشش این خبر نوشت: کمیسیون اروپا در نظر دارد تا پایان سال جاری میلادی دوازدهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه را که مذاکرات آن بین کشورهای اتحادیه اروپا درجریان است، اعمال کند.

پربیننده ترین خبرها