آتش بس در غزه؛

هر ۱۰ دقیقه پیکر یک شهید فلسطینی وارد قبرستان دیرالبلح می شود+ فیلم

شنبه 4 آذر 1402 - 14:26

به دنبال برقراری آتش موقت، شهروندان فلسطینی از این فرصت استفاده کرده و به جستجوی خویشاوندان خود در زیر آواراها بر آمده اند به طوری که هم اکنون در هر ۱۰ دقیقه پیکر یک شهید فلسطینی وارد قبرستان دیرالبلح می شود.

العالم-فلسطین اشغالی

خبرنگار شبکه خبری العالم در استان دیرالبلح گزارش داد: شهروندان این منطقه از فرصت آتش بس موقت استفاده کرده و در زیر آوار خانه ها، خیابان ها و مسیرها به دنبال پیکر افراد خانواده خود می گردند.

وی تاکید کرد:‌ عملیات جستجو در مناطقی که تانک ها و خودروهای زرهی صهیونیستی از آنها خارج شده ادامه دارد.

خبرنگار العالم گزارش داد:‌ عملیات دفن پیکر شهدا در قبرستان دیرالبلح به شیوه ای کاملا ابتدایی انجام می پذیرد، قبرها بدون هیچ فاصله ای از یکدیگر قرار دارند و تنها چیزی که بر روی آنها گذاشته می شود سنگ های سیمانی است.

وی همچنین اظهار داشت که پیکر شهدا به صورت دسته جمعی و در چند طبقه دفن می شود و هر دقیقه تعداد بیشتری از شهدا وارد این قبرستان می شوند.

بنابر این گزارش، در حین خاکسپاری از پیکرهای ناشناس عکس‌برداری و سپس جزئیات محل دفن آنها در ذیل آن نوشته می شود تا بعدا به خانواده هایشان اطلاع داده شود.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، شمار زیاد شهدا و نبود کمبود زمین برای دفن آنها به مشکلی برای فلسطینیان تبدیل شده است زیرا هیچ کس تصور نمی کرد که تعداد شهدا به ۲۰ هزار نفر برسد.

پربیننده ترین خبرها