روایت نیویورک تایمز از کشتار وحشیانه غیرنظامیان غزه توسط اسرائیل

روایت نیویورک تایمز از کشتار وحشیانه غیرنظامیان غزه توسط اسرائیل
شنبه 4 آذر 1402 - 17:59

روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی با عنوان «غیرنظامیان در غزه تحت رگبار اسرائیل با سرعتی تاریخی جان خود را از دست می‌دهند»، نوشت: در کمتر از ۲ ماه گذشته زنان و کودکان غزه بیش از ۲ برابر اوکراینی‌ها در طول ۲ سال جنگ در این کشور، جان خود را از دست داده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

این روزنامه آمریکایی نوشت: [رژیم] اسرائیل مرگ غیرنظامیان در نوار غزه را بخشی اجتناب‌ناپذیر از درگیری‌های کنونی می‌داند و به تلفات انسانی سنگین ناشی از عملیات‌های نظامی ایالات متحده که زمانی در عراق و سوریه به وجود آورده بود، اشاره می‌کند.

نیویورک تایمز عنوان می‌کند: با این حال بررسی درگیری‌های گذشته و مصاحبه با کارشناسان تلفات و تسلیحات نظامی، حاکی از آن است که حمله رژیم صهیونیستی متفاوت است. کارشناسان می‌گویند که آمار تلفات گزارش شده از غزه نشان می‌دهد که سرعت افزایش مرگ و میر در سلسله عملیات نظامی اسرائیل، در این قرن کم‌سابقه است.

به گفته کارشناسان، مردم در غزه سریعتر از مرگبارترین لحظات حملات در عراق، سوریه و افغانستان به رهبری ایالات متحده که به طور گسترده از سوی گروه‌های حقوق بشر نیز مورد انتقاد قرار گرفت، جان خود را از دست می‌دهند.

با وجود آنکه مقایسه دقیق تعداد تلفات جنگ غیرممکن است، اما کارشناسان از آمار جان‌باختگان در غزه که اکثر آنها زنان و کودکان هستند و سرعت افزایش آن، شوکه شده‌اند.

از سوی دیگر، برخی کارشناسان گفته‌اند که استفاده آزادانه و قابل تامل رژیم صهیونیستی از سلاح‌های بسیار بزرگ در مناطق شهری پر جمعیت، از جمله بمب‌های ۲ هزار پوندی ساخت ایالات متحده که می‌تواند یک برج آپارتمانی را صاف کند، حیرت‌آور است.

مارک گارلاسکو مشاور نظامی سازمان هلندی «PAX» و تحلیلگر ارشد اطلاعاتی سابق پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در این باره تاکید دارد: این [جنایات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی در غزه] «فراتر از هر چیزی است که در دوران شغلی‌ام دیده‌ام».

وی یادآوری می‌کند: برای رسیدن به یک مقایسه تاریخی در استفاده از این همه بمب بزرگ در چنین منطقه کوچکی، «باید به ویتنام یا جنگ جهانی دوم برگردیم.»

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

پربیننده ترین خبرها