تحلیلگر سیاسی: نتانیاهو در مقابل شروط مقاومت تسلیم شده است

يکشنبه 5 آذر 1402 - 10:11

یک کارشناس سیاسی با اشاره به تسلیم ارتش اشغالگر و نتانیاهو به شروط مقاومت در غزه، اظهار داشت اقدام حماس به تعویق در آزادی گروگان‌ها از نقاط قوت مقاومت در این زمینه است.

العالم- فلسطین اشغالی

"حمزه البشتاوی" در گفت‌وگو با تلویزیون العالم خاطرنشان کرد: تحولات جاری در نوار غزه مؤید پیروزی اسطوره‌ای مقاومت و خلاقیت آن در میدان نبرد و همچنین حماسه پایداری ملت فلسطین است همچنانکه این تحولات نشان‌دهنده موفقیت مقاومت در خنثی کردن تمام رزمایش‌ها، یورش‌ها و پیشروی‌های ارتش اشغالگر است.

البشتاوی خاطرنشان کرد، ارتش اشغالگر موفق نشده است به هیچ‌یک از اهداف مدنظر نتانیاهو و شورای جنگ، از جمله آزادی گروگان‌ها از طریق فشار نظامی، اشغال نوار غزه و شکست دادن مقاومت برسد.

این تحلیلگر سیاسی با تأکید بر اینکه نتانیاهو به شروط مقاومت تسلیم شده و توافق مبادله اسرای طرفین موضوعی نبوده که در یک روز و یا یک هفته صورت بگیرد، خاطرنشان کرد از حدود افزون بر یک ماه، مذاکرانی درباره این توافق در حال انجام بود و اگر نتانیاهو و ارتش اشغالگر و کابینه‌ آن به شروط مقاومت تسلیم نمی‌شدند چنین توافقی حاصل نمی‌شد.

به عقیده این کارشناس، برخی طرف‌ها در تل‌آویو از جمله نتانیاهو و برخی فرماندهان ارتش خواهان چنین توافقی نیستند بلکه تنها درصدد ترمیم وجهه و حیثیت از دست رفته‌‌شان هستند؛ با این حال، مقاومت توانست شروط خود را به نحوی به این رژیم تحمیل کند.

البشتاوی موارد نقض آتش‌بس از سوی ارتش اشغالگر را از نقاط ضعف این رژیم خواند و گفت:باقدام گردان‌های قسام مبنی بر تعویق آزادی اسرا به علت عدم پایبندی رژیم اسرائیل به بندهای توافقنامه آتش‌بس را می‌توان از نقاط قوت مقاومت ارزیابی کرد؛ زیرا صهیونیست‌ها تصور می‌کردند که مقاومت از موضع ضعف با آنها مذاکره می‌کند و این جنگ، کشتار و ویرانگری نتیجه داده است! در حالی‌که دشمن صهیونیست متوجه شد نه تنها مقاومت و قدرت آن بلکه ملت فلسطین در موضع و پایداری خود تزلزل‌ناپذیر هستند و به دشمن وعده غافلگیری‌های دیگری نیز داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها