گزارش العالم از پایداری لبنانی ها در مناطق تنش با رژیم صهیونیستی+فیلم

يکشنبه 5 آذر 1402 - 22:29

نظامیان صهیونیست با بمباران مناطق جنوب لبنان خسارت‌های بسیاری به ساکنان این مناطق وارد کردند آنها حتی مساجد را از حملات خود مستثنی نکردند ولی با این وجود ساکنان این منطقه خانه های خود را ترک نکردند.

العالم ـ لبنان

حسین عزالدین خبرنگار شبکه خبری العالم در لبنان، با حضور در مناطق واقع در مرز این کشور با فلسطین اشغالی، تصاویری از آثار حملات ارتش اشغالگر به این مناطق بویژه در «العدیسه» و «میس الجبل» منتشر کرد.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، پایگاه اسرائیلی «مسکاف‌عام» در مقابل این روستاهای مرزی قرار دارد و نظامیان صهیونیست از این پایگاه، مناطق جنوب لبنان را بمباران می‌کردند که بر اثر آن خسارت‌های بسیاری به این مناطق وارد شد و حتی مساجد از این حملات در امان نماندند.

یک شهروند لبنانی به خبرنگار العالم گفت: ما به حملات رژیم اشغالگر از سال 1982 عادت کردیم. رژیم اسرائیل همواره زیرساخت‌ها را در نوار مرزی هدف قرار می‌دهد؛ اما از این پس، به لطف خداوند و مقاومت، دیگر قادر به تکرار این اقدامات نخواهد بود.

به رغم حملات رژیم صهیونیستی اهالی این مناطق ایستادگی کردند و روستاهای خود را ترک نکردند. همچنین نمایندگان آنها در پارلمان لبنان نیز همواره برای اطمینان از وضعیت اهالی به این مناطق سفر می‌کنند.

علی فیاض عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت به خبرنگار العالم گفت: به نظر من، بدون تردید، مقاومت برنده مرحله نخست جنگ بوده است. امروز رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند آنچه که در شمال (مرز با لبنان) رخ داد بسیار فراتر از آن چیزی است که افکار عمومی در اسرائیل از آن اطلاع دارد.

وی افزود: حجم خسارت‌ها و تلفات دشمن و عملکرد نظامی حرفه‌ای مقاومت برای همه روشن و آشکار بود. ما همچنان در عالی‌ترین سطوح آمادگی هستیم و دستان مبارزان مقاومت بر روی ماشه است و هیچ کسی اینجا گمان نمی‌کند که نبرد به پایان رسیده است.

فیاض تاکید کرد: دشمن در مرحله نخست جنگ شکست خورد و به اذن خدا در مرحله دوم نیز شکست خواهد خورد.

شهروند لبنانی دیگری از شهرک العدیسه نیز اظهار داشت: من به رغم وضعیت خطرناک، اما شهر خود را ترک نکردم. حق همیشه پیروز است و باطل قطعا بازنده است. مقاومت همواره سربلند باقی خواهد ماند و خون شهدا هدر نخواهد رفت.

وی گفت: مقاومت در جنگ تموز و در سوریه نیز پیروز شد و اینک نیز پیروز میدان است. وضعیت کنونی یک پیروزی است حتی اگر نام آن آتش‌بس باشد. زیرا این آتش‌بس یک شکست برای اسرائیل است.

پربیننده ترین خبرها