حمله انتحاری به کاروان نظامی در شمال غربی پاکستان

حمله انتحاری به کاروان نظامی در شمال غربی پاکستان
يکشنبه 5 آذر 1402 - 22:35

منابع رسانه‌ای روز یکشنبه از حمله انتحاری به کاروان نظامی ارتش پاکستان در شمال غربی این کشور و جراحت دستکم 11 نظامی خبر دادند.

العالم - آسیا

یک بمب‌گذار انتحاری روز یکشنبه به یک کاروان نظامی پاکستان در منطقه ناآرام شمال غرب این کشور حمله کرد و دستکم ۱۱ نظامی مجروح شدند.

منابع مطلع پاکستانی تایید کردند که این حمله به پادگانی در شهر «بانو» در استان «خیبر پختونخوا» رخ داده است. وضعیت دستکم سه نفر از نظامیان وخیم گزارش شده است.

گروه تروریستی «حافظ گل بهادر» که روابط نزدیک با طالبان افغانستان دارد، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. بانو و چندین منطقه مجاور پاکستان از جمله «وزیرستان شمالی» در مرز افغانستان به طور معمول تحت حملات شبه نظامی و تروریستی قرار دارند.

پاکستان اعلام کرده است که این حملات کار شبه‌نظامیان گریخته به افغانستان است و آن‌ها از پناهگاه‌های خود در افغانستان این حملات را انجام می‌دهند.

مقام‌های پاکستان اعلام کرده‌اند در نتیجه این حملات بیش از ۲۳۰۰ پاکستانی که اکثرا نیروهای امنیتی بودند، کشته شدند. این خونریزی روابط اسلام آباد را با طالبان افغانستان تیره کرده است.

مقام‌های پاکستان گفته‌اند که حدود ۶۰۰۰ عضو گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان، از جمله فرماندهان ارشد در افغانستان پناه گرفته‌اند و آزادانه در خارج از خاک افغانستان برای هدایت تروریسم فعالیت می‌کنند. طالبان افغانستان اتهامات پاکستان را رد کرده است.

به گزارش فارس،‌ «انورالحق کاکار»، نخست وزیر موقت پاکستان اعلام کرد، این کشور از زمانی که طالبان در افغانستان مجددا به قدرت رسید، شاهد افزایش ۶۰ درصدی حملات تروریستی بوده است.

وی گفت: «ما نگرانیم زیرا گروه‌هایی مانند طالبان پاکستان در خاک افغانستان ساکن هستند. اردوگاه‌های آموزشی در خاک آنهاست و برای ما نگران کننده است.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها