تاسیس بزرگترین بانک اعضای بدن در "اسرائیل" از پیکر شهدای فلسطینی

تاسیس بزرگترین بانک اعضای بدن در
دوشنبه 6 آذر 1402 - 14:13

دکتر محمد ابو سلیمه، رئیس بیمارستان الشفا در غزه قبل از اینکه توسط نظامیان صهیونیستی بازداشت شود، فاش کرده بود که نظامیان این رژیم در زمان حمله به غزه، جنازه چند شهید را از محوطه بیمارستان الشفا با خود بردند؛ جنبش حماس نیز این خبر را اعلام کرده بود.

العالم - فلسطین اشغالی

  • سرقت پیکر و برخی اعضای بدن شهدای فلسطینی مانند پوست،‌ استخوان، دریچه های قلب قرنیه و دیگر اعضای قابل استفاده، از سوی رژیم صهیونیستی چیز تازه ای نیست. این رژیم از چندین دهه پیش همین کار را انجام می داده است. عبد الناصر فروانه، رئیس بخش مطالعات و اسناد شورای اسرا و آزادشدگان فلسطینی اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی هنوز 400 پیکر شهید فلسطینی و عرب غیر فلسطینی را که در شرایط و زمان های مختلف به شهادت رسیده اند، در اختیار دارد. وی خاطرنشان می کند که در فهرست شهدایی که رژیم اشغالگر توقیف کرده است، اسامی دیده می شود که در دهه هفتاد قرن گذشته تا حدود سال 2023 به شهادت رسیده اند.
  • سرقت پیکر شهدا و وجود گورستان هایی که فقط عدد روی آن نوشته شده است و به گورستان اعداد معروفند و جلوگیری مقامات رژیم صهیونیستی از مشاهده جنازه شهدا توسط خانواده هایشان به هنگان تحویل جنازه، سئوال هایی را درباره علت این قبیل رفتارها مطرح کرده است؛ برخی علت این رفتارها را تلاش رژیم صهیونیستی برای تحقیر شهدا و خانواده هایشان یا مبادله آنها با اسرا و جنازه نظامیان صهیونیست دانسته اند؛ اما بعدا مشخص شد که علت حقیقی این رفتار بسیار هولناک تر از این حرفهاست.
  • با اینکه محافل فلسطینی از مدتها پیش این جنایات وحشیانه را محکوم کرده اند اما صدای آنها تا سال 2001 نشنیده گرفته می شد تا اینکه دونالد بوستروم، خبرنگار و محقق سوئدی، با نتشار گزارشی تحقیقی از سرقت اعضای بدن شهدای فلسطینی و فروش آنها از سوی رژیم صهیونیستی پرده برداشت. این، اولین باری بود که این جنایت برای افکار عمومی بین المللی فاش می شد.
  • دکتر مایر وایس، انسان شناس اسرائیلی هم در کتابی با عنوان "بر جنازه های مرده شان" به نتیجه ای مشابه اشاره کرده است؛ وی در این کتاب با اشاره به ماجرای سرقت اعضای بدن شهدای فلسطینی، تصریح کرده است که از سال 1996 تا 2002 به منظور انجام تحقیقات علمی در مرکز تحقیقات پزشکی قانونی موسوم به "ابو کبیر" در تل آویو حضور داشته است و در آنجا به چشم خود دیده است که چگونه اعضای بدن به خصوص اعضای بدن شهدای فلسطینی سرقت می شده است در حالی که کوچک ترین آسیبی متوجه جنازه های اسرائیلی نمی شد.
  • نکته جالب توجه این است که رژیم صهیونیستی بزرگترین بانک پوست در جهان را در اختیار دارد، این بانک، حتی از بانک پوست آمریکا که 40 سال قبل از بانک پوست اسرائیلی تأسیس شده است هم بزرگتر است و به رغم اختلاف تعداد جمعیت بین آمریکا و رژیم صهیونیستی، ذخایر پوست انسان در این رژیم به 170 متر مربع می رسد. این در حالی است که یهودیان به دلایل مذهبی، حاضر به اهدای عضو نیستند و این موضوع گواهی است بر این حقیقت که منبع تأمین این همه پوست و عضو بدن، شهدای فلسطینی هستند.
  • یهودا هیس، مدیر سابق مرکز مطالعات پزشکی قانونی در فلسطین اشغالی در اعترافی صریح در یک فیلم مستند که درباره این ماجرا در سال 2009 پخش شد، به صراحت به سرقت اعضای بدن شهدای فلسطینی در مؤسسه تحت مدیریت خود اذعان کرد. وی گفت: ما پوست، دریچه قلب و استخوان و .. (از پیکر شهدای فلسطینی) بر می داشتیم. همه این کارها به طور کاملا محرمانه و غیر رسمی و بدون کسب اجازه از خانواده ها صورت می گرفت".
  • در سال 2009 پلیس فدرال آمریکا یک شهرک نشین صهیونیست به نام "لوی اسحاق روزنباوم" را دستگیر کرد. در بازجویی از وی مشخص شد که او دلال فروش اعضای بدن انسان در آمریکاست و مهره یک باند تبهکار است که توسط خاخام ها و سیاست مداران و کارمندان رژیم صهیونیستی اداره می شود. دونالد بوستروم، خبرنگار سوئدی هم در تحقیقات خود با اشاره به احتمال ارتباط این باند تبهکار به عملیات سرقت اعضای بدن شهدای فلسطینی گفته است: "نیمی از کلیه های استفاده شده در عمل پیوندهای کلیه در اسرائیل از ابتدای دهه نخست از قرن 21 به طور غیر قانونی خریداری شده اند و مقامات بهداشتی و درمانی اسرائیلی هم از این فرایند اطلاع کامل داشته اند اما هیچ کاری برای توقف آن نمی کردند".
  • اما به رغم افشای این رسوایی بزرگ در سال 2009، مسوولان رژیم صهیونیستی سعی کردند از این اتهامات اثبات شده، شانه خالی کنند لذا "ایناو شیمرون"، سخنگوی وقت وزارت بهداشت این رژیم با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این "ماجرا یک پرونده قدیمی است که سالهاست بسته شده است." اما از آنجا که ذات پلید و جنایتکار هیچگاه تغییر نمی کند و سرانجام روزی دوباره خود را نشان می دهد، دیده بان حقوق بشر مدیترانه روز شنبه گذشته خواستار تشکیل کمیته مستقل حقیقت یاب بین المللی برای تحقیق درباره سرقت پیکر شهدای فلسطینی از بیمارستان الشفا در غزه و بیمارستان اندونزی در شمال غزه و پیکرهای توقیف شده در گذرگاه به اصطلاح امن تعیین شده برای جابجایی فلسطینیان از منطقه خطر درشمال به مرکز و جنوب غزه، شد.
  • دیده بان حقوق بشر مدیترانه اعلام کرده است که ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اقدام به نبش گورستان دسته جمعی شهدایی که 10 روز پیش در محوطه بیمارستان الشفا دفن شده اند، کرده و پیکر شهدا را با خود بردند. این مرکز حقوق بشر تصریح می کند که پزشکان غزه به هنگام معاینه پیکر شهدا متوجه سرقت برخی اعضای بدن آنها مثل قرنیه چشم و حلزون گوش و برخی اعضای حیاتی دیگر مثل کبد، کلیه و قلب شدند.
  • قوانین بین المللی بر ضرورت حفظ حرمت پیکر کشته شدگان و حفاظت از آنها در زمان منازعات مسلحانه تصریح کرده است؛ طبق کنوانسیون چهارم ژنو، طرفین درگیری باید همه تدابیر لازم را برای جلوگیری از سرقت و تخریب جنازه ها رعایت کنند. اما رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت های مطلق و بی قید و شرط آمریکا و غرب، خود را فراقانونی می داند و همه این قوانین را نادیده می گیرد؛ جهان بارها و بارها این حقیقت دردناک را به چشم دیده است؛ مثل وقتی که بیش از 10 هزار زن و کودک با استفاده از سلاح های ممنوعه ساخت آمریکا – که بی هیچ قید و بند قانونی، اخلاقی و انسانی علیه اهداف مدنی به کار گرفته شده اند – قتل عام می شوند. بنابراین باید با ایجاد حرکت ملی، عربی و اسلامی و بین المللی و تدابیر سیاسی و حقوقی و دیپلماتیک، این سیاست های جنایتکارانه و سرقت اعضای بدن شهدا را برای افکار عمومی جهان فاش و این رژیم را رسوا کرد؛ همانطور که به لطف رسانه های محور مقاومت و فعالان رسانه ای و شبکه های اجتماعی و همه آزادگان جهان، جنایات 49 روزه این رژیم در غزه برای افکار عمومی جهان برملا و به تظاهرات و تجمع های میلیونی در سراسر جهان منجر شد و خوی دروغ پردازی رژیم صهیونیستی و حقانیت روایت فلسطینی از این فجایع برای همه روشن شد.

پربیننده ترین خبرها