آتش بس در غزه دو روز دیگر تمدید شد

 آتش بس در غزه دو روز دیگر تمدید شد
دوشنبه 6 آذر 1402 - 19:56

وزارت خارجه قطر از دستیابی به توافق درخصوص تمدید آتش بس انسانی در غزه به مدت دو روز دیگر خبر داد.

العالم - مصر

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز اعلام کرد که با برادرانمان در قطر و مصر درباره تمدید آتش بس موقت به مدت دو روز دیگر و طبق همان شروط آتش‌بس سابق توافق حاصل شد.

پیش از این، شبکه المیادین به نقل از رویترز آورده است که مصر می‌گوید تمدید آتش بس به مدت دو روز شامل آزادی 20 اسیر اسرائیلی و 60 اسیر فلسطینی خواهد شد.

رویترز همچنین به نقل از یک مسئول اسرائیلی گزارش داد که اسرائیل با تمدید آتش بس به مدت 5 روز موافقت میکند ولی باید به ازای هر یک روز آتش بس، 10 اسیر اسرائیلی آزاد گردد. و آماده هستیم به ازای هر یک اسیر اسرائیلی، 3 اسیر فلسطینی آزاد کنیم.

از طرفی، امروز «جان کربی»، هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید از موافقت رژیم صهیونیستی برای تمدید آتش بس در غزه خبر داد و اعلام کرد که «بایدن و نتانیاهو توافق کردند مدت زمان آتش‌بس برای آزادی اسرا را تمدید کنند که برای اسرائیل و منطقه خوب است».

حماس و رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه به توافق آتش‌بس چهار روزه و همچنین تبادل اسرا رسیدند. بر اساس این توافق، ۱۵۰ اسیر فلسطینی در ازای ۵۰ اسیر اسرائیلی از زندان‌های این رژیم آزاد می‌شوند و کامیون های حامل سوخت و کمک‌های بشردوستانه هم وارد غزه می‌شود.

پربیننده ترین خبرها