روس‌اتم: پروژه واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر در حال پیشرفت است

روس‌اتم: پروژه واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر در حال پیشرفت است
سه شنبه 7 آذر 1402 - 14:40

مدیرعامل روس‌اتم با اشاره به برخی پروژه‌های خارجی این شرکت دولتی روسیه گفت: ‌با وجود برخی مشکلات، کار در بلوک‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر در حال پیشرفت است.

العالم - ایران

الکسی لیخاچف روز سه‌شنبه در نهمین نشست بین‌المللی پریماکوف در مسکو، توضیحات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

پیش از این، معاون امور بین الملل شرکت دولتی روس اتم ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سخنانی در کنفرانس بین المللی "همکاری های روسیه – ایران در جهان در حال تغییر" گفته بود: با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌های بین‌المللی، به قرارداد ساخت واحد دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر پایبند هستیم و اطمینان داریم که این واحد را احداث خواهیم کرد.
نیکولای اسپاسکی افزود: واحد دوم نیروگاه هسته ای بوشهر با ظرفیت تولید یک هزار مگاوات برق بر اساس طراحی روسیه و نسل +۳ ( به علاوه سه)، پاسخگوی مطالبات بین المللی پس از حادثه فوکوشیما است.

شرایط بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا نگران کننده نیست
مدیرعامل شرکت روس اتم در بخش دیگری از سخنان خود در نشست پریماکوف گفت: برخلاف تبلیغات منفی رسانه‌های غربی، شرایط نیروگاه زاپروژیا به عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه‌ اتمی اروپا در اوکراین نگران‌کننده نیست.
مدیرعامل روس اتم خاطرنشان کرد:‌ شرایط فعلی ۶ بلوک نیروگاه زاپروژیا نگران‌کننده نیست اما نمی‌توان منکر این واقعیت شد که وضعیت نیروگاه آشفته و پیچیده است و در آینده با نظارت آژانس انرژی اتمی باید برای حل مشکلات زاپروژیا چاره‌ای اندیشیده شود.

در نهمین نشست پریماکوف که دوشنبه ششم آذرماه ۱۴۰۲ با موضوع «افق‌های پساجهانی‌سازی» در مسکو آغاز به کار کرد، ۸۰ مهمان خارجی از ۳۱ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده‌اند و شکل‌گیری جهان چندقطبی را مورد بحث قرار می دهند.
قرائت پیام ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، آغازگر این نشست ۲ روزه بود.
نشست بین‌المللی پریماکوف هر ساله با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران برجسته در حوزه اقتصاد جهانی و روابط بین‌الملل در مسکو برگزار می‌شود. این نشست به یاد یوگنی پریماکوف دیپلمات مشهور، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه پیشین روسیه نام‌گذاری شده است. نهمین دوره این نشست، سه شنبه هفتم آذرماه به کار خود پایان می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها