گزارش العالم از تکاپوی حزب لیکود برای برکناری نتانیاهو

چهارشنبه 8 آذر 1402 - 10:42

منابع خبری در قدس از بالا گرفتن تحرکات حزب حاکم لیکود برای برکناری بنیامین نتانیاهو از نخست وزیری و ریاست این حزب و تلاش برای انتخاب شخص دیگری به جای وی در شرایط حساس کنونی خبر می دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار شبکه خبری العالم در قدس اشغالی با بیان این خبر گزارش داد که فشارهای شدیدی بر نتانیاهو وارد شده است تا او را مجبور به پذیرش آتش بس با مقاومت کنند.

این گزارش می افزاید: حزب لیکود از هفته سوم جنگ غزه در تلاش است نتانیاهو را برکنار کرده و شخص دیگری را از همین حزب جایگزین او کند. همزمان زمزمه هایی در خصوص پیوستن جناح اپوزیسیون این رژیم به رهبری یاییر لاپید به روند تشکیل کابینه ای مناسب برای شرایط کنونی جهت عبور دادن رژیم اشغالگر از این مقطع دشوار به گوش می رسد.

به گزارش خبرنگار العالم، نتانیاهو از نظر سیاسی و نظامی در داخل و خارج این رژیم فردی شکست خورده است و لیکود به خوبی می داند که وی صرفا به دنبال منافع شخصی خود است به همین دلیل است که حاضر به توقف جنگ یا حتی پذیرش آتش بس تا قبل از امضای توافقنامه، نیست.

به گزارش خبرنگار العالم دولت آمریکا هم با اعمال فشار بر نتانیاهو، او را وادار به پذیرش آتش بس کرد. نتانیاهو چند روز قبل به لیکود گفته بود که "استعفا نمی دهد و بعد از جنگ انتخابات برگزار خواهد شد و وی از فرصت انتخابات برای حفظ لیکود" و البته حفظ موقعیت خودش استفاده خواهد کرد.

خبرنگار العالم تصریح کرد که همه سیاستمداران و نظامیان کنونی در دستگاه های مختلف رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ به شکست اذعان کرده و مسئولیت خود را پذیرفتند؛ در این بین تنها کسی که مسئولیت شکست امنیتی، سیاسی و اطلاعاتی در عملیات 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) را نپذیرفت نتانیاهو بود؛ او در عوض، دستگاه های نظامی و امنیتی را مسئول این شکست معرفی کرد.

بنابر این گزارش، نتانیاهو می داند که پس از پایان جنگ برای تمام شکست ها و ناکامی های این رژیم محاکمه خواهد شد لذا می کوشد مدت زمان جنگ را طولانی تر کند. وی حتی در مذاکرات داخلی هم می کوشد موقعیت خود را حفظ کند و اتفاقی که برای ایهود اولمرت پس از جنگ ژوییه 2006 و شکست رژیم اشغالگر در برابر حزب الله لبنان رخ داد، برای او تکرار نشود.

پربیننده ترین خبرها