دیپلمات روس: خطر گسترش جنگ غزه، کل خاورمیانه را تهدید می‌کند

دیپلمات روس: خطر گسترش جنگ غزه، کل خاورمیانه را تهدید می‌کند
چهارشنبه 8 آذر 1402 - 10:12

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل بامداد چهارشنبه ضمن توصیف جنگ غزه به‌عنوان «یک درگیری در مقیاس بی‌سابقه»، گفت که خطر گسترش آن کل منطقه غرب آسیا را تهدید می‌کند.

العالم - اروپا

باوجود برقراری آتش‌بس موقت بین رژیم موقت صهیونیستی و جنبش حماس و وقفه بشردوستانه در جنگ غزه، روسیه درباره خطر گسترش این درگیری هشدار داد.

«دیمیتری چوماکوف» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل طی نشست مجمع عمومی گفت: «ما با یک درگیری در مقیاس بی‌سابقه‌ای روبرو هستیم که خطر گسترش آن به کل منطقه، خاورمیانه را تهدید می‌کند».

چوماکوف بامداد چهارشنبه توضیح داد: «سیاست آمریکا در چشم‌پوشی طولانی‌مدت از تداوم شهرک‌سازی‌های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی نقش مخربی در تشدید تنش‌های کنونی داشته است».

به گزارش فارس،‌ پیش از این نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که جنگ در غزه باعث ایجاد «رنج‌های ناگفته» برای غیرنظامی‌های فلسطینی شده است.

پوتین در پیامی به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین، تصریح کرد که تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ یکی از اصلی‌ترین شرط‌ها برای برقراری صلح ماندگار و عادلانه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها