روسیه اولین تانک لئوپارد ۱A۵ را در جنگ با اوکراین منهدم کرد

روسیه اولین تانک لئوپارد ۱A۵ را در جنگ با اوکراین منهدم کرد
پنج‌شنبه 9 آذر 1402 - 09:22

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور اولین تانک لئوپارد ۱A۵ ارتش اوکراین را در منطقه کوپیانسک منهدم کردند.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر لوگووی معاون فرمانده منطقه نظامی غرب ارتش روسیه در خصوص انهدام این تانک، گفت: این فرماندهی از اقدامات خدمه سامانه ضد تانک ارتش روسیه در انهدام یک دستگاه تانک لئوپارد ۱A۵ اوکراین تمجید می‌کند.

لوگووی با اشاره به اینکه تانک لئوپارد ۱A۵ اوکراینی قصد داشت از خطوط دفاعی نیروهای روسی عبور کند اما در آتش سوخت، تاکید کرد: به سربازی که موفق شد این تانک را هدف قرار دهد، نشان شجاعت، جوایز دولتی و ۷۰۰ هزار روبل (۷ هزار و ۸۹۰ دلار آمریکا) اهدا شد.

دولت آلمان در اوایل نوامبر از ارسال ۲۵ دستگاه تانک لئوپارد ۱A۵ به همراه تعداد نامشخصی پهپاد و رادارهای شناسایی به اوکراین خبر داده بود.

به گزارش ایرنا،‌ رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها